«بازی آرا» به‌دنبال بازی‌های ویترینی و کلیشه‌ای نیست/ عرصه‌ای برای ورود بازی‌های محتوایی

دبیر رویداد «بازی آرا» در نخستین نشست هم‌اندیشی این جشنواره گفت: «بازی آرا» به دنبال بازی جذاب و مخاطب‌پسند که محتوا را در لایه‌های عمیق خود نشانده تا او را با خود به هدف مورد نظر بازی برساند، است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حجت‌الاسلام محمود عبداللهی در نشست‌ هم‌اندیشی رویداد بازی آرا که با حضور جمعی از بازی‌سازان و پژوهشگران حوزه مطالعات بازی برگزار شد، گفت: بازی آرا صرفا به‌دنبال بازی‌های ویترینی و کلیشه‌ای نیست. بلکه در صدد است تا بتواند با مخاطب ارتباط کلامی پیدا کند.

دبیر جشنواره بازی آرا افزود: نخستین دوره این جشنواره در 5 محور برگزار می‌شود و در سال‌های آینده این محورها توسعه پیدا می‌کند. تا امروز تعدادی بازی به این جشنواره ارسال شده است و تا 14 اسفند فرصت ارسال بازی برای بازی‌سازان وجود دارد.

به گفته دبیر جشنواره بازی آرا با پایان مهلت ارسال بازی، روند داوری در مرحله ابتدایی آغاز و 20 بازی وارد مرحله نهایی می‌شوند.
حجت‌الاسلام عبداللهی همچنین گفت: در این مرحله بازی‌ها از خدمات منتورینگ استفاده می‌کنند تا طرح‌ها بعد از پختگی لازم ظرفیت بازاریابی، درآمدزایی و کیفیت ارائه‌شان ارتقاء پیدا کند. این فرآیند تا 25 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد یافت.

رویداد بازی‌ آرا در انتهای اردیبهشت رویدادی حضوری سه روزه‌ای را با شرکت 20 تیم راه‌یافته به این مرحله، منتورها و داوران جشنواره برگزار می‌کند. در نهایت تیم‌های برتر این جشنواره در آیین اختتامیه این جشنواره در اواخر اردیبهشت معرفی می‌شوند.

با اعلام دبیر جشنواره بازی آرا به پنج تیم برتر این رویداد جایزه نقدی اهدا می‌شود. در نهایت سه تیم وارد مرحله شتابدهی می‌شوند. این سه تیم طی شش ماه مورد حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار می‌گیرند تا برای ورود به رویداد سرمایه‌گذاری دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آماده شوند.