نگاهی به نامزدهای جوایز نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر(بخش سوم)

با اعلام اسامی نامزدهای دریافت جایزه بخش‌های مختلف نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر حالا همه منتظرند تا ببینید کدام بازی‌ها با رای داوران در نهایت جوایز هر بخش را به خود اختصاص می‌دهند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در فاصله چند ساعته باقی‌مانده به مراسم اختتامیه این رویداد در گزارشی به معرفی تمام بازی‌های کاندید دریافت جایزه این جشنواره پرداخته‌ایم. این گزارش را در 3 بخش بخوانید:

 

خاکستر سرد

سازنده: Tedy

پلتفرم: موبایل/ سبک: نقش‌آفرینى

داستان بازی درباره شخصی در بین یک جنگ بزرگ بین دو گروه قدرتمند منطقه است. بازیکن در حالی که در این بازی دنبال اهداف خود است در طول بازی با هر یک از این دو گروه نیز همکاری‌هایی خواهد داشت و در نهایت بازیکن با توجه به انتخاب‌های خود در طول مسیر، به یکی از هفت پایان بازی می‌رسد.

گیم پلی بازی یک نقش‌آفرینی کامل به همراه مراحل مخفی‌کاری،پازل‌های مختلف و مینی گیم‌های جذاب است. شخصیت‌سازی، انتخاب اسلحه، موسیقی و صداگذاری، ذخیره اطلاعات، جنگل خیال و درخت مهارت از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این بازی است.

 

هادس 2

سازنده: مهدى پیغامى نسب

پلتفرم: موبایل/ سبک: ماجرایى اکشن

هادُس 2  یک بازی اکشن ماجراجویی جذاب، پیچیده و طولانی است. کاربر در این بازی ‏در مسیر پر چالش فرار، با دشمنان، مأموریت‌ها و معماهای پیچیده‌ای مواجه می شود و باید خود را دقیقا جای کاراکتر بازی قرار دهد و به سمت نشانه‌ها حرکت کند.

هادُس نام شخصیت اصلی بازی‌ است که درواقع یک نیمه انسان/ربات است. پس از وقایع قسمت ابتدایی بازی، این بار هادُس در زندانی دیگر گرفتار می‌شود و تلاش برای فرار از این مخمصه آغاز می‌شود.

سرضرب 1

سازنده: استودیو بازى سازى میدوپیا

پلتفرم: موبایل/ سبک: ورزشى

بازی موبایلی سرضرب 1 پروژه‌ای متفاوت در ژانر فوتبال و ورزشی است. در این بازی بازیکنان مشتاق به سبک فوتبال با بیش از هزار مرحله منحصر به فرد و متنوع رو به رو می‌شوند که باید با انجام دریبل‌ها و عکس‌العمل‌های به موقع و سریع از بین موانع و چالش‌های چیده شده در هر مرحله عبور کرده و توپ را وارد دروازه کنند. در کنار مکانیک کنترلی جذاب و منحصر به فرد بکار رفته در بازی که در عین سادگی امکان کنترل و دریبل را با یک انگشت به بازیکنان می‌دهد نکته منحصر به فرد و قابل توجه دیگر دیزاین و طراحی خاص و چالش برانگیز مراحل بازی است که به واسطه رعایت اصول دیزاین و جریان سختی از پیش تعیین شده توسط طراحان در بازی کشش بسیار بالایی را برای بازیکنان ایجاد کرده است. مدت زمان تعامل روزانه بازیکنان با بازی برابر با 30 دقیقه است.

 

لومیناریا

سازنده: فانوس گیمز

پلتفرم: موبایل/ سبک: پازل

در لومیناریا، به سفری دلفریب در سرزمین مرموز و ترک شده زمین دعوت می‌شوید. این پازل دو بعدی، با داستانی جذاب و سبک هنری مینیمال، به شما این امکان را می‌دهد که با کنترل سایه‌ها، اشکال و مسیرهای خاص برای حل پازل‌های بی‌نظیر و نوآورانه ایجاد کنید و به تجربه‌ای منحصر به فرد دست یابید. در این سفر، آخرین لحظات انسانیت را کاوش کنید و احساساتی که پشت سر گذاشته‌اند را فاش کنید.

در لومیناریا،کاوشگری کوچک که به دنبال نشانه‌های از حیات به سیاره زمین رسیده را دنبال می‌کنید. این سیاره سبز و حاصلخیز زمانی میزبان گونه‌ای به نام انسان بود. اما چیزی اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد آنها را به انقراض کشانده است. کاوشگر به دنبال نشانه‌های زیستی رفته و خاطرات آخرین لحظات گونه‌ی انسان را دنبال می‌کند و وظیفه شماست که او را در این فرآیند راهنمایی کنید.

 

روگ اسنشن

سازنده: پردیس نوآورى آرتین

پلتفرم: موبایل/ سبک: استراتژى و شبیه سازى

در این بازی شما باید یک دسته کارت بسازید که هر کدام نشان دهنده یک توانایی منحصر به فرد و قدرتمند هستند و از آن برای شکست دادن دشمنانی که در طول مسیر با آنها روبرو هستید، استفاده کنید. پس از هر پیروزی، کارت‌های جدیدتر و بهتری دریافت خواهید کرد و می‌توانید قدرت خود را بهبود بخشید. اما نگران نباشید، مرگ نیز بخشی از زندگی است! وقتی شکست می‌خورید، می‌توانید دوباره شروع کنید، اما این بار، شما قوی‌تر هستید! پس از زندگی گذشته خود درس بگیرید و تمام مخالفان خود را نابود کنید.

شهربانو

سازنده: امید صادقوند

پلتفرم: موبایل/ سبک: کلمه اى و اطلاعات عمومى

روزی روزگاری نامه‌ای به دست شهربانو می‌رسد که با خطی خوش و زیبا نوشته شده بود میراث پدربزرگت بهت رسیده... ولی رسیدن به این میراث شرطی دارد و اینکه اول باید معماهایی که در بازی گذاشته شده را کشف کند. شهربانو هم که عاشق ماجراجویی و هیجان است برای کشف رمز و رموز معماهای بابابزرگش وارد عمارت قدیمی آبا و اجدادی‌ اش می‌شود. بازیکن در این بازی برای کمک به شهربانو، معما و پازل‌های سرگرم کننده و جذاب را باید حل کند.

 

سرآشپز

سازنده: هنر افزار اسپاد ایساتیس

پلتفرم: مویابل/ سبک: مسابقه‌اى

سرآشپز یه بازی رقابتی آنلاین در لحظه است که بازیکن‌ها بر سر آماده‌سازی و تحویل سفارشات
مشتری‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند، کاپ و جایزه بدست می‌آورند و با رتبه بندی بالا می‌روند.

رقابت آنلاین رو در رو و زنده، آشپزی در رستوران‌های ایرانی،کاراکترهای بامزه، رتبه‌بندی همراه با جایزه و ایجاد گروه‌های دوستانه از جمله ویژگی‌های این بازی است.

 

رقابت مرگ

سازنده: چک پوینت

پلتفرم: موبایل/ سبک: کلمه اى و اطلاعات عمومى

در این بازى 4 نفر همزمان وارد یک بازى مى‌شوند و سوالى به آنها نمایش داده مى‌شود که باید به آن جواب دهند. با هر جواب درست یک بلوك زیرپاى کاراکتر اضافه مى شود و با هر جواب غلط یک بلوك از زیرپاى کاراکتر کم مى‌شود. با تمام شدن بلوك‌ها کاراکتر به درون آب افتاده و به وسیله کوسـه‌ها خورده مـى‌شود.  در نهایت آخرین فرد باقى مانده پیروز رقابت مى‌شود و کاربر با هر مسابقه شما تعدادى سکه و امتیاز تجربه به دســـت مى‌آورد.

 

جاسوس بازى - مامور مخفى

سازنده: سرگرمیدن (خوشه چینان هفت آسمان)

پلتفرم: موبایل/ سبک: اکشن

در بازى جاسوس بازى: مأمور مخفى مى‌توانید در نقش جاسوس‌هاى مخوف وارد ساختمان هاى FBI و CIA  شــــوید و با رد کـردن نگهـبان‌هاى تا دندان مسـلح و دوربین‌هاى فوق حساس، اطلاعات ارزشمندى را پیدا کنید و بفروشید.

 

قهوه‌خانه قرقیزخان

سازنده: مروارید

پلتفرم: موبایل/ سبک: کلمه اى و اطلاعات عمومى

قرقیزشاه که بر بلاد روس حکومت می‌کرد ، طی یک ماجرایی شیفته‌ی فرهنگ و ادب فارسی گشت ، او تاج و تخت خود را رها نموده و راهی ایران شد وی در ایران قهوه خانه‌ای بنا نمود و از مردم خواست که به او کلمات فارسی بیاموزند ؛ در این بازی شما به سوالات جناب قرقیزخان پاسخ می‌دهید.

مدیر دفتر

سازنده: تیم تولید آنو

پلتفرم: موبایل/ سبک: تفننى

مدیر دفتر در سبک و ژانر بازی Casual Hyper Arcade Idle (سبک تفننی) و مناسب همه گروه‌های سنی است . این بازی با مکانیک ساده و قابل فهم جویستیک کاربر را به حرکت در می‌آورد تا ماموریت‌هایی که برای او در طول بازی تعیین شده است، در زمان مناسب انجام شود.

بازیکن در این مسیر می‌تواند با استفاده از امکاناتی که با تبلیغات جایزه‌ای داده می‌شود، زودتر به موفقیت دست پیدا کند.

معجون مشتى

سازنده: محمد رفیعى

پلتفرم: موبایل/ سبک: کلمه اى و اطلاعات عمومى

معجون مشتی، یک معجون خوشمزه کلمات است که کلی مشتری دارد؛ اما مشتی دست تنهاست و با کمک به حل معماهای کلماتی باید به او کمک کنید تا بتواند به همه مشتری‌ها معجون تازه و خوشمزه برساند.

چیـکو

سازنده: هوگو

پلتفرم: موبایل/ سبک: پازل

بازی چیکو، یک بازی معمایی جذاب و چالش برانگیز است. در این بازی، شما به یک دنیای فراموش‌نشدنی از معماها، ابتکار و هیجان وارد خواهید شد. شما به عنوان بازیکن وارد یک ماجراجویی جذاب می‌شوید که باید از ذهن خود برای حل معماها و پیدا کردن یا ساختن اشیای مورد نظر بازی استفاده کنید. هدف این است که معماها را حل کنید، مراحل را کامل کنید و ستاره بدست بیاورید تا بتوانید به مراحل و فصل‌های بالاتر بروید.

 

میدان نبرد

سازنده: استودیو حسان

پلتفرم: موبایل/ سبک: تیراندازى

میدان نبـرد یک بازى در سبـک شوتر آنلاین است با ویژگى‌هاى زیر:

بازی میدان نبرد یک بازی در سبک شوتر آنلاین است با ویژگی‌های زیر:

  • بتل رویال 100 کاراکتره با محیط جهان باز 16 کیلومتری
  • مبارزه 5 در مقابل 5 نفر
  • گان فایت بسیار مهیج
  • صدا گذاری واقع گرایانه
  • گرافیک جذاب و دیدنی
  • اسلحه‌های متنوع
  • شخصی‌سازی اسلحه با تجهیزات مختلف مثل نشانه، خشاب، متعادل کننده، قنداق و ...
  • امکان مقایسه مشخصات اسلحه‌ها مانند دقت، ظرفیت خشاب، مقدار آسیب، نرخ شلیک و ...