نگاهی  به نامزدهای جوایز نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر(بخش اول)

با اعلام اسامی نامزدهای دریافت جایزه بخش‌های مختلف نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر حالا همه منتظرند تا ببینید کدام بازی‌ها با رای داوران در نهایت جوایز هر بخش را به خود اختصاص می‌دهند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در فاصله چند ساعته باقی‌مانده به مراسم اختتامیه این رویداد در گزارشی به معرفی تمام بازی‌های کاندید دریافت جایزه این جشنواره پرداخته‌ایم. این گزارش را در 3 بخش بخوانید:

امپراطورهای قلابی

سازنده: مهرداد رضایى (استودیو پرشالند)

پلتفرم: پلتفرم: موبایل/ سبک: ماجرایى

این بازی بیش از 6 قهرمان و 8000 فریم انیمیشن دستی دوبعدی کلاسیک دارد. داستان بازی در مورد چندین شخصیت متفاوت با انگیزه‌های مختلف است که هر کدام سعی دارند خودشان را به نحوی قدرتمند نشان دهند. در خیالشان امپراطوری هستند که صاحب افکار بزرگی به بهای زدن از دیگران را دارند. اما این فکر جز خیال باطلی نیست و همه آنها پوشالی هستند.

امپراطورهای قلابی نامزدی بیش از 5 فستیوال جهانی از جمله "توکیو گیم شو ژاپن" و "موبایل گیم آواردز لندن-بفتا" را در کارنامه افتخارات خود دارد.

 

فقط چپ رو بگیر

سازنده: مهرداد رضایى (استودیو پرشالند)

پلتفرم: موبایل/ سبک: ماجرایى

کارآگاه موریس ماموریت دارد یک الماس آبی را از قصری متروک پیدا کند. این قصر پر از اشباحه و او اصلا تمایلی برای رفتن به چنین مکانی را ندارد. خصوصا که وجود یک موش موذی هم مدام برایش دردسر درست می‌کند.
«فقط چپ رو بگیر» یک بازی در سبک کمدی و ماجرایی اشاره و کلیک است که بیش از 3000 انیمیشن دستی دارد و پر از کارتون‌های خنده دار است.

این بازی برنده ی "بهترین بازی موبایلگ و "بهترین کژوال گیم" در فستیوال "گیم کانکشن اروپا" و نامزدی و نایب قهرمانی و پیروزی بیش از 20 فستیوال جهانی دیگر است.

 

کانال سکوت 1

سازنده: سامان کاظمى (لکسیپ گیمز)

پلتفرم: رایانه/ سبک: ماجرایى

کانال سکوت یک سری بازی اول شخص در سبک ماجراجویانه و دلهره آور است که هر قسمت از آن داستان و شخصیت های مختص خود را معرفی می‌کند. در قسمت اول بازی، شما در نقش «جان مارتین» یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای، با شنیدن شایعات و خبرهایی عجیب در رابطه با کلبه‌ای مرموز برای بررسی و تهیه گزارش به روستایی دور افتاده سفر می‌کنید. شما صبح زود در مه غلیظ و با هدف گرفتن چند عکس و مصاحبه با مردم بومی، پا به منطقه‌ای عجیب می‌گذارید اما به محض ورود با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوید و حال وظیفه دارید برای رهایی پرده از گذشته تلخ این مکان بردارید. کانال سکوت در سال 1400 به صورت بین‌المللی روی فروشگاه استیم منتشر شد.

کانال سکوت 2

سازنده: سامان کاظمى (لکسیپ گیمز)

پلتفرم: رایانه/ سبک: ماجرایى

قسمت دوم کـانال سکـوت هم مانـند قسمت اول یک بازى اول شخص در سبـک ماجـراجویانه و دلهـره‌آور است. در ابتـداى بــازى شما با خـانم ناشنـاسى آشـنا مى‌شوید که شاهد اتفاقات عجیب در خانه‌اش است و براى فرار از آن دست به هـرکـارى مـى‌زند. سپـس گزارش تماس تلفنى از خانمى به پلیس را مى‌شنوید، مبنى بر اینکه شخصى وارد خانه او شده و به کمک احتیاج دارد. در این زمان افسرى به نام "مارتین" که نزدیک‌ترین افسر گشت به خانه است براى بررسى به محیط اعزام و داستان جدیدى آغاز مى‌شود.

فرمانده مقاومت: نبرد آمرلى

سازنده: موسسه فرهنگى منادیان بصیرت

پلتفرم: رایانه/ سبک: اکشن تیراندازى

بازى رایانه‌اى «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلى» یک بازى مهیـج در ژانــر اکشـن است که شکسـت مـحاصـره چنـــد ماهــه شـهر آمــرلى واقــع در کشور عــراق (در100 کیلومترى مرز ایران) و رشـــادت‌ها، ایثار و فداکارى رزمندگان مقاومت در این شهر به فرماندهى شـــهید حاج قاســـم ســـلیمانى را روایت مى‌کند.

«فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلى» یک بازى در ســـبک تیراندازى اول شخص (Shooter Person First) است که براى ساخت آن از موتور قدرتمند آنریل انجین استفاده شده است. این بازى بین 5 تا 6 ساعت گیم پلى دارد.

سفیرعشق

سازنده: موسسه فرهنگى منادیان بصیرت

پلتفرم: رایانه/ سبک: ماجرایى اکشن

بازی رایانه‌ای «سفیر عشق» یک بازی اکشن شمشیری (Hack ‘n’ Slash) سوم شخص است. مخاطب در این بازی، سیر رخدادهای تاریخی را از منظر شخصیت جوانی ایرانی با نام «مهران» پی می‌گیرد. در روند این بازی، علاوه بر بیان قصه مهران، تابستان گرم کوفه سال 61 هجری قمری روایت خواهد شد و بازیکن، اتفاقات تاریخی از زمان ورود مسلم ابن عقیل(ع) به کوفه و نقش افرادی مانند هانی ابن عروه، مختار ثقفی، نعمان ابن بشیر و... را در روندی تعاملی، درک خواهد کرد.

بیش از 50 دقیقه صحنه سینمایی، موسیقی حماسی اختصاصی، همکاری با دوبلورهای نام‌آشنا و همچنین استفاده از ده‌ها هزار انیمیشن دستی و موشن‌کپچر از دیگر ویژگی‌های بازی «سفیر عشق» است.

 

اتاق تاریک

سازنده: سامان کاظمى (لکسیپ گیمز)

پلتفرم: رایانه/ سبک: ماجرایى

اتاق تاریک یک بازی در سبک ماجراجویی و اشاره و کلیک است که از خط داستانی پیچیده‌ای پیروی می‌کند. شما در محیطی نامعلوم چشم باز می‌کنید در حالی که هیچ چیز به خاطر نمی‌آورید! با پیشروی در بازی و بررسی محیط‌هایی که در آن قرار می‌گیرید، به تدریج دست‌نوشته‌هایی از افرادی مرموز پیدا می‌کنید که خبر از حوادثی که در گذشته این محیط اتفاق افتاده،‌ می‌دهند. اتفاقاتی عجیب که پرده از رازی بزرگ برمی‌دارند...

 

مختار: فصل قیام

سازنده: موسسه فرهنگى منادیان بصیرت

پلتفرم: رایانه/ سبک: ماجرایى اکشن

«مختار: فصل قیام» روایتگر داستان سفر قهرمانى مختار ثقفى است که از زندان ابن زیاد آغاز شده و تا امــــارت کـوفه، در قامـت رهـبرى بـزرگ ترین قـیام خون خواهى سیدالشـــهدا ادامه پیدا مى‌کند.

این اثر در سبک اکشن سوم شخص شمشیری تولید شده و دارای 12 مرحله و بیش از 4 ساعت گیم‌پلی است. فصل قیام با محوریت شخصیت مختار ثقفی، دارای 45 دقیقه روایت سینمایی است. دید بازی، سوم شخص و سبک آن، اکشن شمشیری (Hack And Slash) است.

 

کودکان اربعین

سازنده: موسسه مهاد رسانه پژوه شیراز

پلتفرم: موبایل/ سبک: تفننى

بازی "کودکان اربعین " یک مجموعه بازی با موضوع سفر پیاده روی اربعین برای کودکان 4 تا 9 سال است که کودک را با کاروان " کودکان اربعین" همراه می‌کند و در کنار داستان اربعین، کودک  می‌تواند در قالب بازی‌های موکب داری ، عبور از مرز، زیارت اماکن مقدس کربلا، با خاطرات و  حال و هوای  پیاده‌روی اربعین، آشنا‌ شود.

بچه زرنگ مبارز کوچک

سازنده: آنو استودیو

پلتفرم: موبایل/ سبک: اکشن

«بچه‌زرنگ؛ مبارز کوچک» یک بازی موبایلی است که بر پایه شخصیت‌های انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» برای کودکان بالای ۷ سال و به عنوان یکی از محصولات پروژه مرچندایز «بچه‌زرنگ» طراحی و تولید شده است. این بازی موبایلی پس از حدود ۲ سال توسط استودیو آنو به تولید رسیده است.

این بازی موبایلی به عنوان یک بازی اکشن در ژانر رانر است که در فاز اول برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. «بچه‌زرنگ؛ مبارز کوچک» در حال حاضر در ایران منتشر شده اما نسخه‌ای از آن به زبان انگلیسی نیز در حال آماده سازی است تا به صورت بین‌المللی نیز منتشر شود.

سرافرازان

سازنده: سیما پردازان یادگاران ایرانیان

پلتفرم: موبایل/ سبک: استراتژى و شبیه سازى

داستان بازى سرافرازان تقریبا با سیر تاریخی (واقعی) جنگ سوریه همخوانى دارد. ســـرافرازان یک بازى موبایلى است که قصه آن به معرفى سلحشورى هاى مدافعان حرم در سوریه مى پردازد. در این بازى بازیکن باید از موضع نیروهاى خودى در برابر تروریست ها دفاع کند. بازیکن در مرحله اول بازى فقط یک مدافع در خط مقدم در اختیار دارد اما به مرور با عبور از مراحل بازى و جمع آورى امتیازات بیشـــتر، شخصیت هاى جدیدى براى کمک به شما در دفاع از شهر به داستان اضافه مى شوند

 

شکست داعش

سازنده: آرمان جوادى

پلتفرم: موبایل/ سبک: ماجرایى اکشن

این یک بازى اکشن دو بعدى با گرافیک پیکسلى در سبک شوتر پلتفـرمر است که یـادآور بازى‌هاى کلاسیک دوست داشتنى مانند کنترا (Contra) و متال اسلاگ (MetalSlug) است، اما با تمام آنها فرق دارد. شکست داعش محصولى اندرویدى است و در آن مراحل شکست داعش در پنج فصل ارائه شده و بیشتر براى ذائقه گیمرهاى کنسولى و رایانه ساخته شده است.