مراسم  رونمایی از اولین بازی رایانه‌ای فاخر ایرانی ؛ «گرشاسپ»

مراسم رونمایی از اولین بازی رایانه ای فاخر ایرانی بازی «گرشاسپ» به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حضور          وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور سینمایی و جمعی از مدیران فرهنگی و دست اندرکاران صنعت بازی های رایانه ای کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی ‌های رایانه‌ای، در این مراسم که 18 آبان ماه جاری راس ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد، بازی رایانه ای گرشاسپ معرفی و از تولید کنندگان این بازی رایانه ای فاخر تجلیل به عمل خواهد آمد.

بازی رایانه ‌ای گرشاسپ بازآفرینی اسطوره‌ای از پهلوانان ایران باستان و برداشتی از منظومه حماسی «گرشاسپ نامه» نوشته «حکیم اسدی طوسی» است.

 تولید بازی رایانه‌ای «گرشاسپ» نزدیک به 3 سال به طول انجامید. این بازی با سرمایه گذاری مشترک بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای و استودیو بازی سازی «فن افزار شریف» تولید شده است.

گرشاسپ گرافیک جذاب و زیبایی دارد و تاکنون در سه نمایشگاه بین المللی از جمله (GamesCom 2010) آلمان مورد استقبال دست اندرکاران تولید بازی‌ های رایانه‌ای دنیا قرار گرفته است.

این بازی رایانه‌ ای در 4 مرحله : دهکده ، جنگل، کوهستان ، دژ هیتاسپ و با 16شخصیت از پهلوانان و دیوان و به شکل سوم شخص و با دوربین سینما تیک تولید شده است.

لازم به یادآوری است بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پیش از  این نیز بازی های شمشیر نادر ، عصر پهلوانان و رویین تنی  را از متون کهن و تاریخ کشور عزیزمان روانه بازار کرده است.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر از این بازی ، می توانند به نشانی اینترنتی www.garshasp.ir  مراجعه نمایند.