موج جدید بازی‌های ایرانی به اروپا رسید

سال گذشته در اروپا، بازی‌های شمشیر نادر و سیاره میترا توانستند نمایش چشمگیری از ایران داشته باشند و امسال سیاره میترا توانست نگاه غول‌های بازی سازی دنیا را به خود معطوف و در چند کشور اروپایی پخش خود را به صورت محدود آغاز کند.

تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی که از دو سال پیش به حمایت و سرمایه گذاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز شده است، چندی پیش به نمایشگاه‌های مطرح اروپا رسید و هم اکنون بازی‌های ایرانی در حال تلاش و رایزنی برای ورود به بازارهای اروپایی هستند.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، سال گذشته در اروپا، بازی‌های شمشیر نادر و سیاره میترا، توانستند نمایش چشمگیری از ایران داشته باشند.

ناگفته نماند، امسال نیز سیاره میترا، توانست نگاه غول‌های بازی سازی دنیا را معطوف به خود نموده و در چند کشور اروپایی، پخش خود را به صورت محدود آغاز کند.

اما بازی‌های رایانه‌ای که مراحل تولید را پشت سر گذاشته‌ و قرار است در نیمه دوم امسال وارد بازار شوند، مورد توجه اروپایی‌ها قرار گرفته‌ است؛ به تازگی، بازی «گرشاسپ» که بازارهای ایتالیا، آلمان، روسیه و فرانسه را نشانه گرفته، توانست در بزرگترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اروپا «Gamescom»، مورد استقبال اروپایی‌ها قرار گیرد و نیز زمینه های پخش جهانی خود را در کنار غول‌های بازی ساز و ثروتمند این عرصه فراهم آورد.

در این باره، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، همچنین با تولید و حمایت از بازی آنلاین آسمان دژ، میرمهنا، طلای سیاه و... موج جدیدی در میدان بازی سازی کشورمان پدید آورده و با پوشش خبری گسترده رسانه‌های گوناگون، از جمله BBC ،DF، گاردین، دویچه وله و ... روبه رو شده است؛ جالب آنکه بسیاری از این نشریات، از آغاز انقلاب بازی‌های رایانه‌ای و استعدادهای نوظهور در این عرصه در ایران خبر داده‌اند و حضور پرقدرت ایران در منطقه را به حساب علاقه‌مندی ایرانی‌ها به پیشرفت و تکنولوژی گذاشته و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در این حوزه را با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران مقایسه کرده‌اند.

گفتنی است، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از دو سال پیش و با امکانات و بودجه اندک و نیز با گردآوری جوانانی مستعد، توانسته است در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، تحریم‌های بی‌شماری را دور بزند؛ شاید تولیدات جدید این بنیاد، بتواند موج جدیدی برای بازارهای اروپا و چشم‌اندازی روشن برای ایران عزیزمان باشد!

و اما نکته جالبی که باید قابل توجه مدیران فرهنگی قرار بگیرد، ابتکار و تیزبینی مقام معظم رهبری در این حوزه است که دو سال گذشته، دستور تشکیل چنین بنیادی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادند و بی‌شک، اشراف ایشان از ظرفیت‌های موجود کشور، یکی از نکات چشمگیر در پیشرفت در این پهنه به شمار می رود.