دومین اردوی آموزش بازی‌سازی بیرجند برگزار می‌شود

انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سومین ماه پاییز مهمان علاقه‌مندان به آموزش بازی‌سازی مقدماتی و پیشرفته در استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند می‌شود تا اردوی 8 روزه آموزش بازی‌سازی را در این استان برگزار کند. این اردو ویژه علاقه‌مندان 15 سال به بالاست.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اردوی 8 روزه آموزش بازی‌سازی مقدماتی و پیشرفته در استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند شامل برگزاری 2 روز کارگاه فشرده آموزشی بازی‌سازی (دوره مقدماتی ) و 4 روز کارگاه فشرده آموزشی بازی‌سازی (دوره پیشرفته ) 2 روز مسابقه بازی‌سازی (گیم‌جم) است. در 6 روز اول، مباحث اصلی بازی‌سازی با استفاده از موتور بازی‌سازی یونیتی توسط اساتید مجرب انستیتو ملی بازی‌سازی تدریس می‌شود.
 

در 2 روز پایانی این رویداد، مسابقه‌ای با عنوان گیم‌جم برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگانی که در کارگاه‌های آموزشی حضور داشته‌اند با راهنمایی‌های اساتید و با بهره‌بردن از آموزش‌هایی که در کارگاه‌ها به‌دست آورده‌اند، بازی می‌سازند و در پایان بازی‌های ساخته شده داوری و از سه نفر تیم برگزیده اول، تقدیر به عمل می‌آید. 
همچنین به تمامی شرکت‌کنندگان در این رویداد گواهی انستیتو ملی بازی‌سازی اعطا می‌شود و می‌توانند از حمایت‌های انستیتو برای شرکت در دوره‌های بازی‌سازی بهره‌مند شوند.

از آنجایی که این اردو همزمان با اوقات حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در فعالیت‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اداره کل ارشاد استان خراسان جنوبی، شهر بیرجند به دانشجویان و دانش‌آموزانی که در این دوره حضور دارند، گواهی مبنی بر حضور در رویداد برای موجه نمودن غیبت‌ها و جهت ارائه به مدیران آموزشی مدارس و دانشگاه‌های محل تحصیل آنها داده می‌شود. اما ارائه این گواهی به شرط حضور در تمامی ساعات حضور در رویداد است.

این رویداد از 11 تا 18 آذر در شهر دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار می‌شود و همراه داشتن رایانه شخصی و موس برای شرکت‌کنندگان الزامی است. علاقه‌مندان در این استان برای شرکت در اردوی آموزش بازی‌سازی می‌توانند از اینجا برای ثبت‌نام اقدام کنند.

یادآور می‌شود انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای با رویکرد کشف استعدادهای بازی‌سازی در سراسر ایران، اردوهای آموزش بازی‌سازی را در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌کند.