دلهره‌های کودکانه «لیلا» برای رهایی از اشغالگران غزه

بی‌شک مهمترین خبر این روزهای دنیا اخبار مربوط به عملیات «طوفان الاقصی» و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است. براساس اخبار منتشر شده اکثر شهدای حملات صهیونیست‌ها در غزه را زنان وکودکان تشکیل می‌دهند. در حال و هوای این روزها که همه نگاه‌ها به غزه و فاجعه انسانی رخ داده در آن است، نگاهی کرده‌ایم به بازی موبایلی «لیلا و سایه‌های جنگ» ساخته «رشید ابوعیده» از بازی‌سازان مستقل فلسطینی که موضوع دلهره‌های کودکی به اسم «لیلا» برای رهایی خود و خانواده‌اش از حملات اشغالگران اسرائیلی به غزه را دستمایه خلق این بازی کرده است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، لیلا و سایه‌های جنگ (Liyla and The Shadows of War ) یک بازی زیبا با داستانی بسیار غمگین و تاثیرگذار از رشید ابوعیده بازی‌ساز مستقل فلسطینی برای اندروید است که سال 1395به صورت رایگان عرضه شد.

«لیلا و سایه‌های جنگ» یک بازی در سبک ماجرایی و اکشن با داستانی واقعی در رابطه با موضوع جنگ در فلسطین است و درباره دختری به اسم لیلا است که همراه خانواده‌اش در نوار غزه زندگی می‌کند. با حمله صهیونیست‌ها و کشتار مردم مظلوم نوار غزه، شرایط برای ساکنان غزه بسیار دشوار می‌شود و لیلا و خانواده‌اش سعی می‌کنند خود را از مهلکه جنگ و حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی نجات دهند.

بازی دارای صحنه‌های ناراحت کننده از روایت جنگ و مقاومت در سرزمین‌های اشغالی است. سبک بازی لیلا و سایه‌های جنگ به نوعی یادآور بازی‌های مبتنی بر لیمبو است و سازنده این بازی تلاش کرده تا حملات موشکی صهیونیست‌ها به غزه و کشته و مجروح شدن فلسطینی‌ها ساکن این منطقه خصوصا زنان و کودکان را با فضای برزخی گونه بازی‌های سبک لیمبو برای مخاطب تداعی کند.

گیم پلی این بازی بسیارکوتاه است؛ اما ابوعیده در همین زمان کوتاه با روایت داستانی تاثیرگذار و عاطفی از جنگ و حملات صهیونیست‌ها به غزه که براساس ماجراهای واقعی ساخته شده پیام خود درباره تلخی‌های جنگ و آنچه که بر مردم فلسطین در اراضی اشغالی و باریکه غزه می‌گذرد را برای مخاطبان این بازی بازنمایی کرده است.

نظام رده‌بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (اسرا) برای بازی لیلا و سایه‌های جنگ رده‌ 12+ را نیز تعیین کرده است. جالب است بدانید که این بازی برنده جوایز و افتخارات مختلفی از جمله دستاورد داستانی در جشنواره IMGA نیز شده است.

این بازی از کافه بازار به صورت رایگان قابل نصب و بازی است.