معرفی دستاوردهای صادراتی صنعت بازی ایران  در مسکو

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در کنفرانس همکاری‌های بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در مسکو به معرفی صنعت بازی ایران و دستاوردهای صادراتی آن و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی در ایران پرداخت.


 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سجاد میرزاخانی مقدم نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در هفته فرهنگی ایران در روسیه با حضور درکنفرانس همکاری‌های بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای که توسط سازمان توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای روسیه برگزار شد، ضمن معرفی صنعت بازی ایران و آخرین آمار میزان مصرف بازی‌های ویدئویی در ایران، درباره نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران، انستیتو ملی بازی‌سازی و مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی ایران پرداخت.

در این کنفرانس حضوری که به صورت آنلاین نیز برای علاقه‌مندان پخش شد، علاوه بر نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، الکساندر بادرو معاون مدیرعامل سازمان توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای روسیه و نمایندگانی از ناشران و بازی‌سازان روسیه نیز حضور داشتند.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در این کنفرانس به معرفی تعدادی از شرکت‌های بازی‌ساز ایرانی و دستاوردهای صادراتی آنها در نشر بازی و جذب کاربر بخصوص در کشور روسیه پرداخت.

 گفتنی است پیش از این نیز الکساندر بادرو معاون مدیرعامل سازمان توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای روسیه برای شرکت در چهارمین نشست کارگروه همکاری ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته گذشته به تهران سفرکرده بود. او در این سفر با حضور در استودیوهای بازی‌سازی «کوییز آف کینگز» و «پاییزان» ضمن گفتگو با مدیران و تیم‌های بازی‌سازی این دو استودیو و آشنایی به روند فعالیت این دو مجموعه و بازی‌های آنها، شرایط همکاری‌های مشترک میان آنها در حوزه تولید، نشر و سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های ویدئویی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.