میزبانی از دهه هشتادی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

موسسه فرهنگی هنری منادیان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در بخشی با عنوان «دهه هشتادی‌ها» با برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای فیفا 23، لیزر تگ، اتاق فرار و طراحی بازی‌سرا فضایی بانشاط و سرگرم‌کننده برای نوجوانان دهه هشتادی در مصلی امام خمینی (ره) رقم زده است.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، موسسه فرهنگی هنری منادیان که برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی با تولید و انتشار بازی‌هایی همچون سفیر عشق، مختار؛ فصل قیام و نبرد آمرلی شناخته شده است، امسال نیز مانند سال گذشته با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تدارک ویژه‌ای برای نوجوانان دهه هشتادی دیده است.

برگزاری جام بازی‌های رایانه‌ای فیفا 23، برگزاری مسابقات لیزر تگ (یک ورزش و بازی بدون خطر که شرکت‌کنندگان می‌توانند در آن به رقابت با هم بپردازند. جنس اسلحه این بازی و تیر آن از نوع لیزر است و با برخورد با حس گرهایی که روی لباس بازیکنان تعبیه شده مقدار صدمات مشخص می شود.)، طراحی اتاق فرار قرآنی، نمایش انیمیشن 360 درجه واقعه عاشورا با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) در قالب متا هیئت، آموزش موکب داری در موکب حضرت قاسم (ع)، تجربه انجام بازی‌های موبایلی ایرانی اسلامی برگزیده با تلویزیون‌های لمسی و برگزاری جشن تکلیف و نشست قرآنی در باشگاه قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که توسط موسسه منادیان برای نوجوانان بازدیدکننده از نمایشگاه قرآن در حال اجرا است.

موسسه منادیان امسال نیز با طراحی بازی‌سرا در فضای نمایشگاه با برگزاری چالش‌های روزانه در بازی‌های رایانه‌ای با محتوای اسلامی به ایجاد محیطی مفرح برای مخاطب نوجوان پرداخته و علاقه‌مندان به بازی می‌توانند در این بازی‌سرا بازی‌های واقعیت مجازی را نیز تجربه کنند.

 همچنین در بخش نمایشگاه محصولات دیجیتال، محصولاتی با موضوعات قرآن، عترت، هیئت و تجربه روضه مصور برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه قابل تهیه است.

گفتنی است سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است. بخش «دهه هشتادی‌ها» یکی از بخش‌های این نمایشگاه است که امسال با رویکری جدید به معرفی قرآن و مفاهیم قرآنی به نوجوانان می‌پردازد. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ است.