بازی های رایانه ای بهترین ابزار برای توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست است

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به تاثیر بازی های رایانه ای در نهادینه کردن مفاهیم مختلف گفت: بازی های رایانه ای بهترین ابزار برای توسعه فرهنگ محافظت از محیط زیست است.

محمد یزدی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: سازمان محیط زیست از ابزارهای مختلفی برای توسعه فرهنگ زیست محیطی استفاده می کند که بهره گیری از بازی های رایانه ای یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به این مقصود است.

این مقام سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: امروزه اهمیت بازی های رایانه ای بر هیچ کس پوشیده نیست و سازمان محیط زیست نیز به اهمیت این مساله پی برده ودر حال تمرکز و برنامه ریزی این سازمان بروی استفاده و بهره گیری از قابلیت بازی های رایانه ای است.

یزدی گفت: البته سازمان محیط زیست پیش از این، فعالیت هایی در رابطه با تولید بازی های رایانه ای با مضمون حفاظت از محیط زیست داشته است اما این سازمان قصد دارد از این پس به صورت گسترده تر و حرفه ای تر وارد این حوزه شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته به فعالیت های آموزشی و پژوهشی این سازمان در سال جاری 550 میلیون تومان است، گفت: با توجه به اعتبارات محدود این معاونت، فعالیت گسترده تر در حوزه بازی های رایانه ای نیاز به همکاری با سایر دستگاه و نهاد مانند بنیاد ملی بازی های رایانه ای که متولی بازی در کشور است، دارد.

وی تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست علی رغم اعتبارات محدود خود، حاضر به هر گونه همکاری و تعامل با بنیاد ملی بازی های رایانه ای و حمایت از این بنیاد است.

یزدی تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای اعلام کرده و از این تعامل استقبال جدی می کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: امروزه نسل کودک و نوجوان کشور ما ان طور که باید با بحث محیط زیست و حفاظت از این نعمت الهی آشنا نیستند که تولید بازی های رایانه ای قوی و جذاب در این باره، می تواند به نهادینه کردن فرهنگ محافظت و توسعه محیط زیست کمک کند.

این مقام سازمان محیط زیست کشور همچنین درباره برگزاری جشنواره ای مستقل برای بازی های رایانه ای گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی به طور قطع گامی مثبت و موثر در رشد و توسعه بازی های رایانه ای و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان و حتی والدین با این رسانه جدید می شود.

یزدی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست نیز آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره و ارایه بازی هایی که تا کنون ساخته است اعلام می دارد زیرا حضور در چنین جشنواره هایی، علاوه بر مستحکم کردن ارتباطات، موجب معرفی توانمندی دستگاه های مختلف می شود.