از برگزاری دوره‌های تخصصی بازی‌سازی تا اجرای اردوهای آموزشی در استان‌های مختلف

مدیرانستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با ارائه گزارشی از برنامه‌های تابستانی این مجموعه در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز این صنعت در کشور، از طرح جامع این انستیتو برای برگزاری دوره‌های آموزشی در پاییز 1401 خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرزانه شریفی با تاکید بر این موضوع که انستیتو ملی بازی‌سازی به عنوان عضوی از مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رسالت مهم برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی بازی‌سازی رایانه‌ای را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی و مدیریت پروژه به صورت کوتاه‌مدت (کارگاه تخصصی) و بلندمدت (ترمیک) برعهده دارد، گفت: در تابستان 1401 مجموعا 17 کلاس ترمیک برگزار شد و در این ترم، در زمینه برگزاری کلاس‌های ترمیک در 3 دپارتمان فنی، طراحی و هنری 13 استاد با انستیتو همکاری داشتند.

او تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیشترین میزان مشارکت در کلاس‌های انستیتو ملی بازی‌سازی از نظر جنسیت مربوط به مردان با 79% است. همچنین بالاترین میزان ثبت‌نام در ترم تابستان 1401، متعلق به متولدین دهه 70 با 46% و کمترین آن مربوط به متولدین دهه 50 با 1% است.

شریفی با ارائه آماری از بیشترین تعداد ثبت‌نام در ترم تابستانی انستیتو ملی بازی‌سازی افزود: از مجموع 17 درس ارائه شده، درس مبانی فنی بازی‌سازی با 16% بیشترین تعداد ثبت‌نام را داشت. همچنین دپارتمان‌ فنی با 39% بیشترین میزان ثبت‌نامی و دپارتمان هنری با 29% کمترین متقاضیان را به خود اختصاص داده است.

تابستان 1401 برای انستیتو ملی بازی‌سازی تنها به برگزاری این دوره تابستانی محدود نشد و این مجموعه با برگزاری 3 اردوی حضوری آموزش بازی‌سازی در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی در سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و جلفا تابستانی پرکار را پشت سر گذاشت.

فرزانه شریفی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای حضوری آموزشی بازی‌سازی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور بعد از گذشت دو سال از شیوع همه‌گیری کرونا در تابستان 1401 برنامه‌ریزی و انجام شد، گفت: برگزاری اردو‌های آموزش بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق مختلف کشور و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور از سال 1401 در برنامه آموزشی بنیاد قرار گرفت و در این راستا اردوهای آموزشی حضوری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و شهر جلفا در قالب 150 ساعت کارگاه برگزار شد.

بالاترین میزان مشارکت در رویداد «اردوی آموزش بازی‌سازی» را مربوط به استان کرمانشاه دانست و افزود: برگزاری این اردوهای آموزشی در کرمانشاه با استقبال بسیار زیاد علاقه‌مندان به بازی‌سازی مواجه شد و براساس آمارها بالاترین میزان مشارکت در این رویداد مربوط به استان کرمانشاه با 72% (شامل 180 نفر) است. همچنین میزان مشارکت مردان با 73% بالاتر از میزان مشارکت زنان با 27% بوده است.

انستیتو ملی بازی‌سازی در حالی در گزارشی به ارائه برنامه‌های تابستانی خود پرداخته است که برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی پاییزی خود را نیز آغاز کرده است. ثبت‌نام دوره‌های آموزشی پاییز این مجموعه چند هفته‌ای است در 3 دپارتمان فنی، هنری و طراحی با 20 کلاس و با حضور 15 استاد  آغاز شده و همچنان ادامه دارد. از طرف دیگر خبرهای خوبی نیز از برگزاری اردوهای آموزشی در دیگر استان‌های کشور در راه است که به‌زودی درباره آن اطلاع‌رسانی می‌شود.