نیروی انتظامی آماده هرگونه همکاری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی این سازمان برای هر گونه همکاری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای به منظور تولید بازی های پلیسی با محتوای شناساندن هر چه بیشتر پلیس به قشر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی خود را در این رابطه اعلام کرده و از هر گونه مکاتبه در این مورد از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای استقبال می کند.

سردار بهمن کارگر در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران با بیان اینکه بازی های رایانه ای یکی از حوزه های مهم و مورد توجه نیروی انتظامی است، افزود: با توجه به تاثیر این رسانه جدید در میان قشر کودک و نوجوان، نیروی انتظامی ورود به این عرصه را از وظایف مهم خود می داند.

این مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: امروزه بازی های رایانه ای یکی از مسایل مهمی است که در موضوعات فرهنگی و اجتاعی کشور ما به ویژه در قشر کودک و نوجوان ظهور و بروز پیدا کرده است. سردار کارگر با تاکید بر اینکه امروزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود از ابزار بازی های رایانه ای بهره می گیرد، گفت: متاسفانه آن طور که باید مسوولان ما به این رسانه تاثیرگذار توجه ندارند و رشد، توسعه و ترویج فرهنگ تولید و بهره گیری از بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ اسلامی و ملی، کار بسیاری را می طلبد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای رشد و توسعه بازی های رایانه ای در کشور ابتدا باید به تولید بازی های داخلی که متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی و ملی است، توجه شود، افزود: بازی رایانه ای ابزاری است که اگر در جهت درست و مناسب از آن استفاده شود، به عنوان یک فرصت تلقی می شود و در غیر این صورت، نه تنها فرصت نیست بلکه برای جامعه یک تهدید مهم به حساب می آید.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ تولید بازی های بومی و استفاده از آنها، بر عهده بخش ها و دستگاه های فرهنگی کشور است، ادامه داد: نیروی انتظامی نیز به این مساله به ویژه مساله جرائمی که در این حوزه اتفاق می افتد، توجه ویژه دارد و تا کنون نیز برخوردهای مناسبی با متخلفان حوزه بازی های رایانه ای از سوی پلیس صورت گرفته است.

سردار کارگر با یادآوری این مطلب که تولید بازی بر عهده بنیاد ملی بازی های رایانه ای و بخش های فرهنگی کشور و کنترل آنها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اضافه کرد: البته در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز یک سری کارهای کارشناسی خوبی صورت گرفته و در بخش های مختلف نیروی انتظامی، به خصوص پلیس راهور از برخی بازی های رایانه ای بهره برده شده است.

این مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی انتظامی آمادگی این را دارد که برخی پرونده های خود را در اختیار بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دهد تا بتوانند این پرونده ها را باز تولید کرده و بازی های بسیار خوب و جذاب تولید کنند.