شناسایی استعدادهای ناشناخته استان‌ها برای جذب در صنعت بازی کشور

انستیتو ملی بازی‌سازی، اردوی آموزشی (بوت کمپ) بازی‌سازی و رویداد 2 روزه گیم جم را با حضور مدرسان حوزه‌های طراحی، هنری و فنی در شهر زاهدان برگزار می‌کند. بوت کمپ‌ها دوره‌های فشرده‌ای هستند که شرکت‌کنندگان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اردوی آموزشی (بوت کمپ) بازی‌سازی سیستان و بلوچستان که نخستین رویداد حضوری انستیتو ملی بازی‌سازی بعد از گذشت دو سال از شیوع همه‌گیری کروناست، شامل 20 ساعت آموزش فشرده بازی‌سازی ویژه گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی است که از 11 تا 15 تیر در پارک علم و فناوری این استان برگزار می‌شود.

فرزانه شریفی، مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی با اشاره به اینکه این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری و اداره کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، گفت: اردوی آموزشی بازی‌سازی سیستان و  بلوچستان با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود و ‌شرکت‌کنندگان در این دوره با توجه به میزان آشنایی با مهارت‌ها و تکنیک‌های ساخت بازی، در یک دوره فشرده، آموزش‌های تکمیلی را برای تولید یک بازی دریافت می‌کنند. 

او افزود: در ادامه برگزاری این رویداد، شرکت‌کنندگان در بوت کمپ در رویداد 2 روزه بازی‌سازی گیم جم حاضر می‌شوند تا بتوانند براساس آموزش‌های ارائه شده به تولید یک محصول دست پیدا کنند.

مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی تصریح کرد: تولیدات ارائه شده از سوی شرکت‌کنندگان در رویداد گیم جم در معرض ارزیابی داوران قرار و به پروژه‌های برتر علاوه بر هدیه نقدی، تسهیلاتی برای سرمایه گذاری و توسعه محصول تعلق می‌گیرد و شرایط جذب منتخبان به عنوان نیروی انسانی توانمند و با استعداد در صنعت بازی‌سازی کشور فراهم می‌شود. 

شریفی استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان را برای شناسایی استعدادهای این استان در صنعت بازی‌سازی کشور، از اهداف برگزاری این اردوی آموزشی معرفی کرد و افزود: کمک به توانمندسازی استعدادهای استان، کارآفرینی و اشتغال‌زایی و ایجاد شرایط استفاده رایگان از خدمات آموزشی انستیتو ملی بازی‌سازی و مرکز رشد واحدهای فناور بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بدون مراجعه به تهران از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است. یکی از رویکردهای مهم ما در برگزاری این رویداد در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان، آشنایی و اشراف به ظرفیت‌های این استان در ایجاد تیم‌های موفق بازی‌سازی بدون استفاده از امکانات شهرهای بزرگ و با تکیه بر خدمات و امکانات موجود در استان بود. 

به گفته مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی، برگزاری این رویداد برای دیگر استان‌های کشور نیز در حال پیگیری است و در ماه‌های آینده، اردوهای آموزشی بازی‌سازی دیگری از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.  

این رویداد از ۱۱ تا ۱۵ تیر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در این استان می‌توانند برای ثبت‌نام از اینجا اقدام کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09117033390 تماس بگیرند.

آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان بخش گیم جم این رویداد نیز 15 تیر با حضور نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مدرسان این دوره برگزار می‌شود.