افزایش کاربران فعال یک بازی ایرانی با «کتاب‌بازی»

رویداد «کتاب‌بازی» از فردا و همزمان با عید سعید فطر آغاز می‌شود. این رویداد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر کاربران بازی‌های ویدئویی با مفاهیم و اطلاعات عمومی و کاربردی، از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.


این لیگ بازی‌های ویدئویی از طریق بازی «کوییز» که از سال 1398 به جمع بازار بازی‌های ایرانی پیوسته است، انجام می‌شود. اتفاقی که به گفته مدیرعامل شرکت شهاب زرین، سازنده بازی به مثابه حمایت دوسویه از دو محصول فرهنگی کتاب و بازی دیجیتال است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رویداد کتاب بازی که ثبت‌نام در آن تا امروز 11 اردیبهشت ادامه دارد، مسابقه‌ای جذاب در حوزه اطلاعات عمومی است که شرکت‌کنندگان در آن با حضور در یک رقابت گروهی کاملا جدی و پرهیجان، از یک سو سطح دانش عمومی خود را محک می‌زنند و از سوی دیگر شانس برنده شدن و جایزه گرفتن را امتحان می‌کنند.

این رویداد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی طراحی شده است. اینکه چطور در فرآیند مسابقه و انجام بازی به این موضوع پرداخته می‌شود و چه سازوکاری برای آن در نظر گرفته شده، سوالی است که وحید آهنی، مدیر عامل شرکت شهاب زرین درباره آن گفت: بازی کوییز در دل خود رویکرد آموزش و یادگیری را دارد. در این بازی، پرسش‌هایی که از سوی نهاد کتابخا‌نه‌های عمومی کشور آماده شده، در خلال بازی از کاربران پرسیده می‌شود که یا پاسخ را می‌دانند، یا نمی‌دانند. در هر دو حالت وقتی به پرسش، پاسخ می‌دهند، پاسخ صحیح نمایش داده می‌شود و این آغاز یادگیری است. در مرحله بعد و پس از انجام بازی، فهرست پرسش‌ها همراه با پاسخ‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا با مرور دوباره پرسش‌ها، یادگیری و اطلاعات عمومی خود را بالا ببرند. از این راه، فرهنگ مطالعه نیز ترویج می‌شود.

رویدادی برای ترویج کتاب‌خوانی و حمایت از بازی ایرانی

وحید آهنی که برگزاری این رویداد را اتفاق بسیار خوبی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن اطلاعات عمومی کاربران و از سوی دیگر، حمایت از یک بازی ایرانی می‌داند، به افزایش نصب بازی و تعداد کاربران خیلی امیدوار است و می‌گوید: برگزاری این رویداد می‌تواند به فعال‌تر شدن کاربران فعلی بازی خیلی کمک کند و آنها با انگیزه بیشتر در این مسابقه شرکت کنند. حتما می‌توانیم با انگیزه برگزاری این مسابقه، کاربران جدیدی جذب کنیم. پیش‌بینی ما این است که حداقل 5 هزار نفر در این رویداد شرکت کنند. قرار است رویداد دیگری را هم اوایل تابستان با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار کنیم و حتما برای آن رویداد با توجه به فرصت بیشتری که در اختیار داریم، تبلیغات بیشتری انجام می‌دهیم و حتما با استقبال بیشتری مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت سازنده بازی کوییز معتقد است برگزاری رویداد کتاب بازی می‌تواند کاربران بازی کوییز را دو برابر کند. او می‌گوید: بازی کوییز شهریور 1398 معرفی و منتشر شد و در این مدت توانستیم بیش از 50 هزار نصب داشته باشیم و در حال حاضر حدود 20 هزار کاربر فعال برای شرکت در این مسابقه دارد. خیلی امیدواریم که بعد از برگزاری این رویداد و رویداد دیگری که برای تابستان برنامه‌ریزی شده است، بتوانیم کاربران فعال‌مان را دو برابر کنیم. یعنی اتفاقی که در جذب کاربر در چند سال گذشته به مرور برای این بازی شکل گرفته، می‌توانیم با این رویداد و کمک و حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ظرف مدت کوتاهی به دو برابر برسانیم. این اتفاق قطعا کمک زیادی به بازی کوییز خواهد کرد.

یادآور می‌شود علاقه‌مندان برای شرکت در این لیگ تا امروز ۱۱ اردیبهشت فرصت دارند تا بازی کوییز را از اینجا دانلود کنند. فرآیند ثبت‌نام باید با استفاده از بنر رویداد داخل بازی نهایی شود.

رویداد «کتاب‌بازی» جوایز ویژه‌ای برای 5 نفر برتر این رقابت در نظر گرفته است. این 5 جایزه نقدی، به 5 نفر برتر رویداد که بالاترین امتیاز را به‌دست آورند، تعلق خواهد گرفت.

این جوایز به شرح زیر است:

  • نفر اول: 11 میلیون تومان
  • نفر دوم: 9 میلیون تومان
  • نفر سوم: 7 میلیون تومان
  • نفر چهارم: 5 میلیون تومان
  • نفر پنجم: 3 میلیون تومان

همچنین به قید قرعه به 30 نفر از بین همه شرکت‌کنندگان در این رویداد «هر نفر 500 هزار تومان» جایزه نقدی داده می‌شود.