طرح‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه بازی‌های ویدئویی شناسایی می‌شوند

به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و با هدف توسعه محصول و بازار و تامین بخشی از هزینه‌های شتاب‌دهی به کسب و کارهای حوزه بازی‌های ویدئویی، استا‌رت‌آپ‌ها و طرح‌های استارت‌آپی جذاب و توانمند این حوزه، در قالب رویداد «فرنو» به تهیه‌کنندگان فعال در حوزه بازی‌سازی معرفی می‌شوند.


به گزارش روابط ‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارت‌آپ­‌ها و ایده‌­پردازان، اقدام به طراحی خدمتی برای توانمندسازی استارت‌آپ­‌ها تحت عنوان «دوره پیوند» کرده ‌است. هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های استارت‌آپی جذاب و توانمند حوزه بازی های ویدئویی و معرفی آن‌ها به تهیه‌کنندگان فعال در حوزه بازی‌سازی با هدف توسعه محصول و بازار این استارت‌آپ‌ها و در نتیجه، تامین بخشی از هزینه‌های شتاب‌دهی کسب و کارهای نوپا، به‌طور بلاعوض است.

ایده‌­پردازان و استارت‌آپ‌­هایی که هنوز به مرحله MVP نرسیده‌اند، برای شرکت در این رویداد باید طرح‌های خود را به دبیرخانه ارسال ­کنند. پس از غربالگری اولیه طرح‌­های رسیده، تعدادی از آنها انتخاب می‌­شوند، سپس برای صاحبان ایده و اعضای استارت‌آپ­‌های منتخب، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌­شود. پس از آن، مرحله دوم غربالگری انجام شده، برخی شرکت‌­کنندگان در این کارگاه‌ها برای حضور در رویداد پایانی انتخاب می‌شوند و در ادامه، در یک دوره آموزشی کوتاه‌‌ مدت برای آمادگی ارائه طرح به سرمایه‌گذار، شرکت خواهند کرد.  

در روز برگزاری رویداد، صاحبان ایده و استارت‌آپ‌­ها، طرح‌­‌های کسب و کاری خود را به شتاب‌دهنده‌­ها، مجموعه‌­های سرمایه­‌گذارای و صاحبان صنایع ارائه می­‌کنند و زمینه برای جذب سرمایه مرحله بذری و همچنین استقرار تیم‌­های نوآور در شتاب‌دهنده‌ها، پارک­‌های علم و فناوری و مراکز رشد فراهم می‌­شود.

یکی از نقاط قوت طرح پیوند، طرح هم‌­سرمایه­‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی است. در این برنامه، در صورتی که شتاب‌دهنده‌‌ها و مراکز رشد پس از ارزیابی و تایید ایده­‌های نوآرانه، تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرند، صندوق نوآوری و شکوفایی، هزینه شتاب‌دهی را تا سقف 80 درصد تامین می‌کند.

این رویداد روز سه‌­شنبه 21 دی­ سال جاری برگزاری می­‌شود و صاحبان ایده­ و طرح­‌های کسب و کار که متقاضی حضور در این رویداد هستند تا روز پنجشنبه دوم دی­ فرصت دارند با مراجعه به سامانه غزال در این رویداد ثبت‌نام کنند. متقاضیان به حضور در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 66128068-021 و 09366129101 (دبیرخانه رویداد) تماس بگیرند.

لازم به یادآوری است تمامی هزینه‌های برگزاری رویداد، از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، تامین شده و شرکت در این فرآیند توانمندسازی و رویداد، کاملا رایگان است.