برترین‌های جشنواره «بازی دل‌ها» معرفی شد/ تقدیر از بازی‌سازان فعال در حوزه ساخت آثار دفاع مقدس

برترین‌های نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه ایثار، فداکاری و شهادت با عنوان «بازی دل‌ها» در حضور امیرحسین قاضی‌زاده معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی شدند.


به گزارش روابط ‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در آیین اختتامیه این جشنواره که با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم‌زمان با ایام گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز دفاع مقدس امروز در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد، از بازی‌های برتر در ۲ بخش «ایده» و «سند طراحی بازی» یا «گیم دیزاین داکیومنت» با اهدای جوایزی تقدیر شد.

براین اساس در بخش «سند طراحی بازی» یا «گیم دیزاین داکیومنت» بازی «سایه انتقام» از «شرکت رایمون مدیا»، بازی «مدافعان آزادی» از «استودیو مارس» و بازی «همت» طراحی شده توسط «محمد قنواتی» به ترتیب جوایز اول تا سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش ایده بازی «ژنرال ق.س» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی از «شرکت پرونیوس»، بازی «حبیب حرم» با موضوع شهید حسین همدانی و طراحی شده توسط «محمدحسین حیدری» و بازی «مدافع سلامت» ساخته شده توسط «محمدحسین ولایتی» به عنوان رتبه‌های اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین در آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره، در بخشی ویژه از بازی‌سازان فعال در حوزه ساخت بازی‌های دفاع مقدس نیز تقدیر شد. در این بخش از حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی، مدیرعامل شرکت «رسانه گستر بنیسی» به‌خاطر ساخت بازی‌های «عملیات انهدام»، حمید افسری مدیرعامل استودیو «مهاد رسانه پژوه شیراز» به‌خاطر تولید بازی‌های «فرماندهان» و «نبرد هور»، عماد رحمانی مدیرعامل شرکت «رسانا شکوه کویر» به‌خاطر ساخت بازی‌های «مسیرعشق» و «پرواز دوران» و شاهین صیاد حقیقی مدیرعامل «شرکت رسانه پرداز آمیتیس» به‌خاطر تولید بازی‌های «مبارزه در خلیج عدن» و «سرباز ابد» قدردانی شد.

گفتنی است نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه ایثار، فداکاری و شهادت با عنوان «بازی دل‌ها» و با موضوع شهدای مدافع حرم، مکتب سلیمانی و شهدای سلامت و با شعار «بازی‌های رایانه‌ای پنجره‌‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» امروز به کار خود پایان داد.