آثار جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده» در انتظار داوری و انتخاب

با پایان فرصت ارسال آثار به نخستین جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده» در مجموع تعداد 60 اثر برای 2 بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به دبیرخانه این رویداد فرستاده شد تا بعد از روند ارزیابی و داوری بازی‌های برتر انتخاب شوند.


به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اعلام دبیرخانه این جشنواره تعداد 41 اثر مربوط به بازی‌های ویدئویی واقعیت افزوده و 19 اثر در حوزه بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی توسط 12 تیم‌ و 27 شرکت‌ بازی‌ساز برای شرکت در این رویداد فرستاده شده‌ است.

از مجموع 60 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 44 بازی برای پلتفرم موبایل و 16 بازی مخصوص پلتفرم رایانه شخصی است.

همچنین بازی‌های ارسال شده به این جشنواره که در بازه زمانی 1393 تا 1400 منتشر شده‌اند در سه زمینه سرگرمی با 39 اثر، آموزشی با 11 اثر و شبیه‌سازی با 10 اثر هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، آثار ارسال شده دارای سبک‌های آموزشی (24 اثر)، اکشن (8 اثر)، تفننی (6 اثر)، معمایی، اکشن ماجرایی و استراتژی (هرکدام 4 اثر)، ماجرایی، ورزشی و شبیه‌سازی (هرکدام 3 اثر) هستند که پس از پایان فرآیند داوری و ارزیابی تمام آثار ارسال شده به رویداد، از 3 بازی ویدئویی برتر واقعیت مجازی یا افزوده که بیشترین امتیاز را از بخش داوری دریافت کرده‌اند با اهدای جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

گفتنی است نخستین جشنواره «بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی وافزوده» (AR/VR) با همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و جایزه این رویداد برای بازی با رتبه اول، مبلغ 70 میلیون تومان، جایزه بازی با رتبه دوم، 50 میلیون تومان و جایزه بازی با رتبه سوم، 30 میلیون تومان است. همچنین 5 جایزه 6 میلیون تومانی نیز برای رتبه‌های چهارم تا هشتم در نظر گرفته شده است.