تولید بازی های رایانه ای برای دانش آموزان

قائم مقام سازمان دانش آموزی با اشاره به اهمیت بازی های رایانه ای در آموزش گفت: بحث ورود به تولید بازی رایانه ای در دستور کار این سازمان قرار دارد و اکنون در شورای برنامه ریزی در حال بررسی است.

داود روستایی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران، افزود: سازمان دانش آموزی در بحث بازی های رایانه ای برنامه های خاصی دارد و یکی از رویکردها و اولویت های جدید این سازمان در سال جاری محسوب می شود.

این مقام سازمان دانش آموزی اضافه کرد: اکنون کارشناسان سازمان دانش آموزی در شورای برنامه ریزی در حال بررسی چگونگی ورود به عرصه بازی های رایانه ای هستند و برنامه ریزی های لازم برای ورود به این عرصه در این شورا صورت خواهد پذیرفت.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور اظهار امیدواری کرد که تا ماه آینده جزئیات فعالیت سازمان دانش آموزی در حوزه بازی های رایانه ای و بهره گیری از این ابزار جدید هنری، مشخص شود.

روستایی با بیان اینکه مسوولان سازمان دانش آموزی اعتقاد بسیار زیادی به بازی های رایانه ای در امر آموزش دارند، گفت: با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری های نوین، دیگر نمی  توان از شیوه های سنتی برای آموزش استفاده کرد و به ناچار باید به روز شد که یکی از ابزار های جدید در آموزش مفاهیم به دانش آموزان، استفاده از بازی های رایانه ای است.

وی ادامه داد: امروزه برای اینکه بتوان به صورت پویا دانش آموزان را مدیریت کرد، باید از ابزار های پویا مانند بازی های رایانه ای بهره جست.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه مسوولان سازمان دانش آموزی به بحث استفاده از بازی های رایانه ای اعتقاد صد درصد دارند، گفت: رفتن به سوی این بازی ها و مطرح کردن این مساله در شورای برنامه ریزی سازمان، بر این امر دلالت دارد.

روستایی افزود: پس از بررسی و تصویب ورود به عرصه بازی های رایانه ای و فعالیت در این حوزه در شورای برنامه ریزی، این مصوبه به نهادهای زیر مجموعه سازمان ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: همچنین بحث تصویب یک ردیف بودجه مستقل برای فعالیت در حوزه بازی های رایانه ای در شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی مطرح است.

این مقام سازمان دانش آموزی در ادامه با اشاره به نحوه تعامل این سازمان با بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی این عرصه در کشور، گفت: با توجه به اینکه سازمان دنش آموزی تجربه زیادی در این عرصه ندارد، به طور قطع از همکاری و تعامل با بنیاد ملی بازی های رایانه ای استقبال خواهد کرد و سعی می شود از تجربیات این نهاد در حوزه بازی های رایانه ای استفاده شود.

وی با بیان اینکه بهره گیری از تجربیات بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نفع سازمان دانش آموزی است و موجب موفقیت این سازمان در بدو ورود به عرصه بازی های رایانه ای می شود، افزود: اگر از این ظرفیت و موقعیت استفاده صحیح و به جا نشود، در اصل، سرمایه خود را هدر داده ایم.

روستایی در پایان تصریح کرد: سازمان دانش آموزی در بحث بازی های رایانه ای، آمادگی هرگونه تعامل با بنیاد ملی بازی های رایانه ای را دارد.