حمایت از طرح‌های برتر برای ساخت بازی‌های ویدئویی

نخستین جشنواره بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه ایثار، فداکاری و شهادت با عنوان «بازی‌ دل‌ها» با همکاری مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این جشنواره به‌ دنبال انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این دو مجموعه و با هدف بسترسازی به منظور اعتلاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محورهای شهدای مدافع حرم و مکتب سلیمانی و شهدای سلامت برگزار خواهد شد.‌

سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام اینکه علاقه‌مندان در دو بخش عمومی و تخصصی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: در بخش عمومی‌ همه علاقه‌مندان و البته طراحان بازی می‌توانند از طریق ارسال ایده بازی در محورهای مورد نظر جشنواره در آن شرکت کنند. اما در بخش تخصصی که صرفا ویژه طراحان بازی باسابقه و حرفه‌ای و تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز است، آنها باید با ارسال کامل سند طراحی بازی یا گیم دیزاین داکیومنت (GDD) به دبیرخانه، در این رویداد شرکت کنند.

سیدحسینی افزود: به برگزیدگان این جشنواره در آیین اختتامیه آن جوایز نقدی ارزنده‌ای اهداء خواهد شد و علاوه بر آن بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تولید طرح‌ها و ایده‌های برتر ارائه شده توسط تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌ساز که قابلیت ساخت را داشته باشند با تخصیص بودجه حمایت خواهد کرد.

معاون حمایت بنیاد همچنین گفت: مهلت شرکت در این جشنواره از اول تا 15 شهریورماه 1400 خواهد بود و داوری فنی طرح‌ها و ایده‌های دریافتی این رویداد بر عهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

علاقه‌مندان باید آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی hamgara@ircg.ir ارسال کنند تا بعد از بررسی مورد داوری و انتخاب قرار گیرند.

گفتنی است براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع برگزاری رویداد ایده‌ها و طرح‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای با محوریت شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم از جمله برگزاری این جشنواره پیگیری خواهد شد. همچنین افزایش سطح مشارکت برای ارتقاء سطح کیفی و کمی تولیدات فرهنگی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای از جمله اهداف همکاری مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.