بخاطر استرس بازی برده را واگذار کردم

سید محمد محراب جعفری در حالی به فینال مسابقات فیفا 21 در ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی راه پیدا کرد و در نهایت نایب قهرمان شد که از اول نمی‌خواست در این مسابقات شرکت کند آن هم به یک دلیل مهم؛ که او این روزها سرباز است و همین باعث شده که خیلی فرصتی برای تمرین کردن نداشته باشد. ولی به گفته خودش با اصرار و تشویق هم‌تیمی‌هایش در این مسابقات شرکت کرد و با یک تمرین فشرده و  با شکست بازیکنان صاحب‌نام خودش را به فینال رساند تا در برابر هم‌مدرسه‌ای سابق و بچه محل و دوست این روزهایش یعنی علیرضا دوستی بازی کند.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید محمد محراب جعفری که در بازی فینال با 2 گل از علیرضا دوستی پیش بود؛ اما در نهایت بازی را با نتیجه 3-2 واگذار کرد تا در شبی که به دو قدمی کسب اولین قهرمانی و موفقیتش در عرصه مسابقات فیفا رسیده بود از رسیدن به آن و گرفتن جام قهرمانی باز بماند. اما چه اتفاقی در جریان بازی افتاد که او بازی برده را با شکست عوض کرد؟ خودش می‌گوید: وقتی با 2 گل جلو افتادم بخاطر استرس زیاد نتوانستم بازی را کنترل کنم و علیرضا هم با یک بازگشت خوب به بازی، مرا برد. این پیروزی حق علیرضا بودکه برایش تلاش کرد و من آینده خوبی را برای او و خودم در این عرصه می‌بینم.

سید محمد محراب که از دو سال پیش به جمع بازیکنان حرفه‌ای فیفا پیوسته می‌گوید: یک سال اول هیچ شناختی درباره مسابقات فیفا و نحوه برگزاری آن نداشتم؛ اما با راهنمایی بقیه بازیکنان و برخی قهرمانان کشوری که مرا جذب تیم‌شان کردند وارد عرصه مسابقات فیفا شدم و در این دوره برای اولین بار در جمع چهار نفر پایانی قرار گرفتم.

تجربه‌ای که اصلا ساده نبود

ششمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران برای اولین بار در سالن سینما پردیس ملت برگزار شد تا به تجربه‌ای متفاوت برای تماشاگران و البته بازیکنان تبدیل شود. این تجربه یعنی مسابقه دادن در سالن سینما که تماشاگرانی در لحظه در حال تماشای بازی‌ات هستند و به هر حرکت تو با فریاد و کف و سوت واکنش نشان می‌دهند و از آن سو تصویر خودت و بازی‌ات در مستطیل سبز روی پرده است و تو نیم‌نگاهی هم به آن داری به‌نظر کار راحتی نیست. اتفاقی که سید محمد محراب جعفری هم آن را تایید می‌کند: این جور مسابقات و جو آن را بارها در مسابقات جهانی و از طریق یوتیوب دیده بودم و فکر می‌کردم خیلی اتفاق ساده‌ای باشد و آروز داشتم که یک روز در جو چنین مسابقاتی قرار بگیرم و آن را تجربه کنم. ولی وقتی در آن قرار گرفتم خیلی جو سنگینی بود. چرا که همه نگاه‌ها روی بازیکن متمرکز است و باید بر استرس ناشی از این فضا غلبه کنید تا بتوانید جریان مسابقه را کنترل و مدیریت کنید و این کار بسیار سختی است.

جعفری این نکته را هم گفت که: این دوره از مسابقات به بهترین شکل برگزار شد و امیدوارم که این مسابقات بیشتر برگزار شود و ما بتوانیم با انگیزه مسابقات فیفا را ادامه دهیم. چون بازیکنان ایرانی توانایی و شایستگی‌های زیادی دارند و بازیکنان قوی کم نداریم. در جریان مسابقات جهانی فیفا در همین دوره از مسابقات هم دیدیم که بازیکنان ما چقدر خوب مقابل بازیکنان جهانی ظاهر شدند و پویان رحیمی شگفتی خلق کرد.