جدیدترین محصول استودیو «لکسیپ گیمز» در فروشگاه بین‌المللی استیم منتشر شد

هرچند شیوع ویروس کرونا و عالم‌گیری‌اش کسب و کارهای زیادی را به چالش رکود و حتی تعطیلی کشاند؛ اما برای تیم «لکسیپ گیمز» در همین یک سال و چند ماه کرونایی، اتفاقات به‌گونه‌ای متفاوت و از جنس کار و تلاش بیشتر و موفقیت‌های تازه‌تر رقم خورده است. چرا که آنها این روزها در شادی انتشار جدیدترین پروژه‌شان بر روی استیم و از به ثمر نشستن تلاش‌هایشان حال و احوال خوبی دارند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تیم «لکسیپ گیمز» که اهالی بازی حتما آنها را بخاطر بازی جذاب «بال‌های تاریک» خیلی خوب می‌شناسند، روزهای پایانی اسفند 1398 یعنی همان ایامی که همه اخبار حول و حوش شیوع کرونا می‌گذشت، از جدیدترین بازی‌شان یعنی «اتاق تاریک» رونمایی کردند و حالا در دومین ماه سال 1400 از خبر انتشار تازه‌ترین پروژه‌شان با نام «کانال سکوت» بر روی استیم رونمایی کرده‌اند.
اتفاق خوب اینکه، «کانال سکوت» که نسخه نهایی آن 9 اردیبهشت روی فروشگاه استیم منتشر شده پس از گذشت کمتر از 72 ساعت از انتشار، موفق به کسب امتیاز 8/10 از سوی کاربران شد. این بازی یک بازی اول شخص ماجراجویانه است که به گفته سامان کاظمی سرپرست استودیو لکسیپ گیمز در مقایسه با تولیدات قبلی این استودیو یعنی «اتاق تاریک» و «بال‌های تاریک» تفاوت‌های زیادی دارد و مهمترین تفاوت آن کنترل کامل بازی توسط بازیکن و خارج شدن از سبک اشاره و کلیک است.

کاظمی درباره روند ساخت این بازی نیزگفت: ساخت پروژه تقریبا یک سال زمان برد که از سال گذشته و پس از انتشار نسخه بین‌المللی بازی اتاق تاریک بر روی استیم آغاز شد .

این طورکه سرپرست استودیو لکسیپ گیمز می‌گوید ابتدا قرار بود کانال سکوت هم سبک اشاره و کلیک داشته باشد؛ اما با توجه به بازخوردهای خوب و استقبال بازیکنان بین المللی از بازی اتاق تاریک آنها تصمیم می‌گیرندکمی متفاوت‌تر از بقیه بازی‌های‌شان ظاهر شوند.

داستان تازه‌ترین محصول لکسیپ گیمز که برای رایانه‌های شخصی و فروشگاه بین المللی استیم طراحی شده، درباره کلبه‌ای متروکه است که شایعاتی درباره آن وجود دارد. طی برخی اتفاقات یک خبرنگار با نام "جان مارتین" برای تهیه گزارش و بررسی محیط به این کلبه سفر متروک می‌کند و درگیر گذشته تاریک و ماجرای پیچیده این کلبه می‌شود.

هر چند این بازی برای بازار بین‌المللی استیم و مخاطبان جهانی آن طراحی شده و تیم طراح آن امیدوار به استقبال و بازخورد خوب از طرف کاربران هستند؛ اما تیم لکسیپ گیمز بازار داخل و کاربرانش را هم از یاد نبرده‌اند. چرا که قرار است به‌زودی زبان فارسی و دوبله فارسی نیز به آن اضافه شود تا در صورت امکان بازی در داخل و در فروشگاه هیولا نیز منتشر شود.

سامان کاظمی که استودیویش از اعضاء ساختار حمایتی همگرا در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است این نکته را هم گفت که بازی بر روی نسخه دمو اولیه بیش از 200 استریم بین‌المللی توسط گیمرهای مختلف در دنیا دریافت کرد که با بازخوردهای مثبتی همراه شد و از نظر آنها بازی جذاب و متفاوتی است.