بازی رایانه ای «تهران 1500»  تولید خواهد شد
معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت بازی های رایانه ای در آموزش فرهنگ شهرنشینی به قشر کودک و نوجوان گفت: بر همین اساس، این سازمان در نامه ای به رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پیشنهاد تولید بازی " تهران 1500 " را داده است.
هادی منبتی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، افزود: هنوز فعالیتی در این باره صورت نگرفته است و فقط در حد یک پیشنهاد از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دارد. وی ادامه داد: "تهران 1500" یک فیلم سینمایی انیمیشنی است که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید شده و در این فیلم، وضعیت مردم شهر تهران در 113 سال بعد به نمایش درآمده است.
 معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه تا کنون انیمیشنی با این مضمون ساخته نشده است، افزود: با توجه به ظرفیت های این انیمیشن، در نامه ای به دکتر مینایی رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پیشنهاد ساخت این بازی ارایه شد.
منبتی ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت بازی رایانه ای جذاب و پر محتوا به حمایت و تخصص نیاز دارد، تصمیم گرفته شد که از بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای ساخت این بازی کمک گرفته شود. این مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: پیش از این معاونت فرهنگی و معاونت اجتماعی شهرداری تهران یک سری بازی های رایانه ای دو بعدی در حوزه آموزش شهروندی و حفاظت از محیط زیست برای کودکان ساخته بودند که بسیار ساده بود اما با توجه پیچیدگی بازی " تهران 1500" تصمیم گرفته شد که از تجربیات و حمایت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این حوزه استفاده شود.
منبتی با تاکید بر اینکه تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های اخیر موجب ساماندهی هر چه بیشتر و رونق نسبی بازی های داخلی شده است، گفت: این نهاد در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی را  در حوزه بازی های رایانه ای انجام داده است اما با توجه به گستردگی این حوزه، باید سایر نهاد ها و سازمان های فرهنگی نیز در پیشبرد امور به بنیاد کمک کنند.
معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رده بندی بازی ها توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای را از جمله اقدامات موثر این نهاد در حوزه بازی های رایانه ای بیان کرد و افزود: امروزه با وجود رده بندی بازی ها، والدین با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بازی برای کودک و نوجوان خود می زنند و همین مساله تا حدوی موجب سامان بازار بازی های رایانه ای شده است.
این مقام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار گرفتن بازی های رایانه ای در سر فصل تولیدات فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را از جمله اقدامات این نهاد برای حمایت از عرصه بازی های رایانه ای بیان کرد. وی فعال کردن تولید و دادن سفارش ساخت بازی رایانه ای به بنیاد ملی بازی های رایانه ای را از دیگر حمایت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای رونق این عرصه عنوان کرد و گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آماده هر گونه همکاری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.
معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین درباره انیمیشن " تهران 1500" نیز گفت: تمامی کارهای فیلم انیمیشنی " تهران 1500" تا یک ماه آینده پایان خواهد یافت و به احتمال زیاد این فیلم در تعطیلات نوروزی سال آینده اکران عمومی خواهد شد. منبتی اضافه کرد: شخصیت های فیلم انیمیشنی " تهران 1500" 10 نفر از سوپر استارهای سینمای کشور از جمله محمدرضا شریفی نیا، هدیه تهرانی، گوهر خیر اندیش، مهتاب نصیرپور، مهران مدیری و حسام الدین نواب صفوی هستند.