طراحی بازی جدی برای تقویت مهارت‌های فردی در پیشگیری از اعتیاد

معاونت‌های پژوهش و حمایت (ساختار همگرا) بنیاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در همکاری مشترکی از تولید بازی‌های جدی در حوزه تقویت مهارت‌های فردی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد حمایت می‌کنند. این اقدام  به‌منظور تقویت مهارت‌های فردی کودکان3 تا 7 سال یا دختران دوره دوم آموزش متوسطه انجام می‌شود.


به گزارش اداره ارتباطات ‌و ‌اموربین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به همین منظور بنیاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام فراخوانی از بازیسازان علاقه‌مند دعوت کرده‌اند تا با تنظیم سند طراحی بازی (GDD) مرتبط با محورهای ارائه شده از سوی ستاد در این طرح شرکت کنند. علاقه‌مندان حداکثر تا 30 بهمن‌ماه 1399 فرصت دارند طرح خود را به آدرس serious.games.prize@gmail.com ارسال کنند.
هزینه‌های طرح‌های منتخب تا سقف 5 میلیون تومان برای هر طرح تامین خواهد شد و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ساخت بازی در سال 1400 با عقد قرارداد آتی با بازیسازان همکاری خود را ادامه خواهد داد.

گفتنی است این همکاری سه‌جانبه به‌دنبال همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد مبارزه با مواد مخدر است که طی چند سال اخیر شکل گرفته و در قالب حمایت مادی از آثار جایزه بازی‌های جدی 1398 و 1399 و همچنین حمایت از ساختار همگرا در جهت تولید و ساخت بازی‌های دیجیتال مرتبط با اولویت‌های ستاد بوده است.

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این فراخوان، الزامات فنی و علمی طرح و نحوه ارسال آثار از اینجا اقدام کنید.