نگاهی به بازی«پسرخوانده» و معرفی آن برای والدین

چند ماهی است که از رونمایی وب‌سایت فهم بازی در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گذرد. وب‌سایتی که به عنوان یکی از مجموعه اقدامات بنیاد برای فرهنگ‌سازی در مسیر ترویج سواد رسانه‌ای مرتبط با بازی‌­های
رایانه‌‍­ای کار خود را آغاز کرد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این وب‌سایت در راستای تحقق یکی از مهمترین کارکردهای خود یعنی ترویج و ارتقاء «سواد بازی» در میان کاربران، والدین و معلمان اقدام به تهیه محتواهایی با دیدگاه نقد مثبت و منفی بازی‌ها برای مخاطبان کرده است. به گونه­‌ای که به دور از هیاهوهایی که اغلب صرفاً به داغ کردن بازار توجه به بازی­‌ها می‌­انجامد، با معرفی این بازی‌ها رویکردی ترویجی به مصرف فعالانه در خصوص محتوای بازی‌­ها به مخاطبان داشته باشد.

«پسرخوانده» بازی ساخت استودیو پاییزان، یکی از این بازی‌ها است که در وب‌سایت فهم بازی تحلیل و ارزیابی شده است. بازی خوش ساخت و پرمخاطب پسرخوانده که جوایز مختلفی را نیز در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده، یک بازی موبایلی مبارزه‌ای و استراتژی نوبتی است که در آن کاربر به صورت آنلاین با سایر کاربران فعال در بازی به رقابت می‌پردازد.

بازی دارای شخصیت‌های متنوعی است که هر کدام دارای قابلیت‌ها و نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند و کاربر باید بتواند طوری دار و دسته خود را بچیند که از پس دار و دسته رقیب در نبرد رو در رو بر آید. هر چه در انجام بازی تجربه بیشتری پیدا می‌کنید درمی‌یابید که لازم است قابلیت‌های شخصیت‌های مختلف دار و دسته خود را ارتقا بدهید تا از پس حریفان قدرتمندتر و با تجربه‌تر که هوش مصنوعی بازی آن‌ها را برای شما انتخاب می‌کند برآیید.

بررسی کامل این بازی را اینجا بخوانید.