آمادگی پلیس راهنمایی و رانندگی برای ساخت بازی های رایانه ای

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر نقش بازی های رایانه ای در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین قشر کودک و نوجوان، خواستار تعامل بیشتر با بنیاد ملی بازی های رایانه ای شد و اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به منظور بهره مندی بیشتر از قابلیت بازی های رایانه ای در آموزش قوانین، آماده هرگونه همکاری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.

سردار اسکندر مومنی در گفت و گو با کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران، یکی از اقدامات صورت گرفته در پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در سال های اخیر را بحث توجه به بازی های رایانه ای بیان کرد و افزود: در این باره نهادهای مختلف نیز به پلیس کمک کرده اند اما هنوز آن طوری که باید از قابلیت بازی های رایانه ای در نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی در بین قشر کودک و نوجوان استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: به منظور بهره گیری بیشتر و مفید تر از بازی های رایانه ای در امر ترویج و نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی میان قشر جوان، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر با بنیاد ملی بازی های رایانه ای هستیم. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه در بازی های رایانه ای، خود فرد کنترل بازی را در دست دارد و به عبارتی به طور مستقیم در بازی دخیل است، ساخت بازی هایی که این قوانین را آموزش دهند، در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار موثر خواهد بود. سردار مومنی گفت: با توجه به اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای متولی بازی در کشور است، همکاری این نهاد با پلیس راهنمایی و رانندگی بسیار می تواند مفید باشد و مثمر ثمر واقع شود.

این مقام راهنمایی و رانندگی کشور افزود: ساخت بازی رایانه ای با مضمون آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان و نوجوانان در بحث همیاران پلیس اثری بسیار شگرف خواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه هنر و بهره گیری از ابزار هنری برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از بهترین شیوه هاست افزود: پلیس از این موضوع استقبال می کند و آماده هر نوع همکاری با بنیاد ملی بازی های رایانه ای است. سردار مومنی گفت: البته همکاران ما در مرکز تحقیقات این پیگیری را دارند ولی به هر حال موضوع ترافیک و ایمنی یک موضوع ملی است و صرفا به پلیس بر نمی گردد بلکه هر کسی در هر جایی می تواند با بکارگیری توانایی های خود به حل مشکل ترافیک و ایمنی در کشور کمک کند و بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز مستثنی از این قاعده نیست.

وی همچنین درباره برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای افزود: به طور حتم پلیس از برگزاری این جشنواره استقبال می کند زیرا این نمایشگاه فرصتی طلایی برای شناخت هر چه بیشتر قابلیت بازی های رایانه ای و آشنایی با شرکت های مختلف تولید بازی خواهد بود.