کوییز آو کینگز 5 ساله شد

5 سال پیش که قدم به بازار بازی ایران گذاشت و نامش به عنوان یک بازی ایرانی در ژانر دانستنی‌ها مطرح شد، شاید خیلی‌ها انتظار نداشتند آن‌قدر پرطرفدار شود که جزء چند بازی پرمخاطب ایرانی قرار بگیرد. اما این اتفاق افتاد و حالا «کوییز آو کینگز»، به عنوان یک بازی ایرانی بیش از 20 میلیون کاربر ثبت شده دارد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسیری که این بازی همراه با تیم سازنده‌اش طی این سالها برای رسیدن به این موفقیت و توسعه و به روز کردن آن طی کرده، قطعا مسیری سخت و پرچالش بوده اما شیرینی این اتفاق این است که امروز مجموعه کوییز آو کینگز در 5 سالگی تولد خود  با  بیش از ۸۰ نیروی تمام‌ وقت در استودیویش همچنان روی ساخت و توسعه‌ بازی برای استفاده کاربرانش متمرکز باشد.

بنا به آمار ارائه شده از مجموعه کوییز آو کینگز بیش از 300 هزار نفر از کاربران آنلاین این بازی پرمخاطب ایرانی روزانه به بیش از 40 میلیون سوال با موضوعات مختلف را پاسخ می‌دهند. اینکه در این سالها این بازی چطور و چگونه توسعه پیدا کرده است، سوالی است که پاسخ روشنی از طرف تیم سازنده‌اش برای آن وجود دارد. اینکه در این سال‌ها، امکانات بسیاری به کوییز آو کینگز اضافه شده است. بازی گروهی، بخش رکورد، بخش لیگ ستاره و … تنها بخشی از تغییرات محتوایی بازی هستند.

کوییز امروز هر روز با محتوای جدید و چالش‌های جذاب به‌روز می‌شود. از آواتارهای کوییزی گرفته تا چالش‌هایی با موضوعات مختلف، از جمله محتواهایی هستند که کوییزبازها هر روز با آن سر و کار دارند. علاوه بر این به‌تازگی بخشی تحت عنوان کوییزکلاب به بازی اضافه شده است. در کوییزکلاب، کوییزبازها با لایک کردن پست‌های مورد علاقه‌ خود، تیم توسعه‌دهنده‌ بازی را در شناخت بهتر علایق‌شان کمک می‌کنند. ضمن اینکه قرار است در آینده‌ نزدیک این بخش با قابلیت‌ها و محتواهای جدید، به‌روزرسانی نیز شود.

اما کوییز آو کینگزی این روزها و همزمان با تولد 5 سالگی این بازی تدارک ویژه‌ای هم برای کاربران‌شان دیده‌اند. کوییزبازها می‌توانند در روزهای فصل تولد کوییز (فصل هشتم بازی)، از طریق منوی چالش‌ها در بازی، به صفحه‌ کوییزشمار سر بزنند. در این بخش هم می‌توانند آمار مربوط به حساب کاربری خود را مرور و موضوعات برتر را مشاهده کنند.