بررسی فاکتورهای انگیزشی درونی کاربران و نیازهای آنها

داوران بخش سمپوزیوم جایزه بازی‌های جدی 1399  از مجموع 34 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این رویداد در مجموع 7 مقاله را برای ارائه شفاهی و 11 مقاله را برای ارائه پوستری انتخاب کردند.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس اعلام دبیرخانه این رویداد در مجموع بیش از 20 میلیون تومان جایزه به مقالات منتخب در این بخش تعلق خواهد گرفت و مقالات پذیرفته شده برای نمایه‌سازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore ارسال خواهد شد. «توجه به فاکتورهای انگیزشی درونی کاربران و نیازهای آنها» موضوع این مقاله منتخب هیات داوران بخش سمپوزیوم جایزه بازی‌های جدی است که در روز نخست برگزاری رویداد به صورت شفاهی ارائه شد.


چکیده‌ای از این مقاله را در ادامه بخوانید:

 

Lean Gamification Canvas: A New Tool for Innovative Gamification Design Process

نویسندگان: بهرام هوشیار یوسفی، هانا میرخضری

در حوزه بازی‌وارسازی همواره به روش‌های توسعه به‌عنوان تجارت نگاه شده است و نیاز به نوآوری در این حوزه برای رقم زدن آینده مثبتی برای آن ضروری به نظر می‌رسد. حدود ۸۰ درصد بازی‌وارسازی‌ها در سال‌های اخیر ناموفق بوده‌اند و دلیل این مسئله می‌تواند در عدم درک صحیح خود مفهوم بازی‌وارسازی باشد. بازی‌وارسازی نباید جدا از زمینه در نظر گرفته شود چراکه در درازمدت تأثیرات منفی ایجاد کرده و کارآیی پروژه را کاهش می‌دهد. در این تحقیق به فاکتورهای انگیزشی درونی کاربران و نیازهای آن‌ها توجه می‌شود. در نتیجه چارچوبی ارائه می‌شود که به‌عنوان ابزار کار به کمک طراحان خواهد آمد.
روش مورداستفاده، روش مطالعاتی-مروری و روش توصیفی-تحلیلی برپایه پژوهش‌های پیشین محققان است.