افزایش خدمات ساختار حمایتی همگرا به بازی‌سازان در تعامل با شرکت‌های بازی‌ساز

شاید این سوال برای خیلی‌ها مطرح باشد که می‌شود به بازی‌سازی به عنوان یک شغل نگاه کرد و درآمد خوبی از آن داشت؟ جواب این سوال شاید در نگاه اول ساده باشد. چون الان در دوره‌ای هستیم که همه اعتقاد دارند صنعت بازی‌سازی در رقابت با دیگر صنایع دیجیتال به زودی از آنها جلو می‌زند و شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی به درآمدهای خیلی خوبی از بازی‌هاشون دست پیدا می‌کنند. اما رسیدن به این موفقیت و داشتن یک درآمد خیلی خوب از بازی‌سازی و تبدیل کردنش به یک شغل اصلا کار راحتی نیست و به مهارت و البته صبر زیادی نیاز دارد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، طی کردن این مسیر بدون مشاوره با حرفه‌ای هایی که سالهاست در این حوزه کار می‌کنند، امکان پذیر نخواهد بود. کسانی که علاوه بر ساخت بازی دوست دارند تجربیات شان در این صنعت را با تازه‌کارها و علاقمندان به بازی‌سازی به اشتراک بگذارند. نام شرکت «طراحان سفید» با مدیرعاملی صادق جبلی برای فعالان صنعت بازی ایرانی، نام و نشانی کاملا شناخته شده است. مجموعه‌ای که علاوه بر بازی‌سازی بر روی مباحث آموزشی و ارائه مشاوره به علاقمندان به بازی‌سازی نیز متمرکز شده است.
شرکت طراحان سفید در همکاری با سازو کار ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نظر دارد تا خدمات خاصی به همراه تخفیف‌های ویژه‌ برای اعضای همگرا ارائه دهد. اما اینکه این خدمات شامل چه مواردی می‌شود، سوالی است که صادق جبلی مدیر عامل این شرکت در یک گفتگوی زنده در روز چهارشنبه 19 آذر  و از ساعت 18 از طریق صفحه اینستاگرام همگرا به آنها پاسخ می‌دهد.
 شرکت طراحان سفید کارش در صنعت بازی‌سازی ایران را از سال 1393 آغاز کرده و طی این سالها توانسته بازی‌های موفقی مثل تیکاف 3، شاهین و اخیرا بازی سیستان لجندز را توسعه دهد. اما این شرکت در این سالها فقط به تولید بازی نپرداخته و با راه‌اندازی مرکز آموزشی و مشاوره «گیم دوجو» تجربیات خود در این حوزه را در اختیار دیگر بازی‌سازان قرار داده است. گیم دوجو با برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگا‌ه‌های آموزشی به بازی‌سازان جوان کمک می‌کند تا بهتر با مفاهیم مختلف و مهارت‌های بازی‌سازی آشنا شوند.مجموعه طراحان سفید در کنار راه‌اندازی یک مرکز خصوصی آموزش بازی‌سازی، یک سایت کاریابی به اسم «گیم جابز» با هدف کمک به شرکت‌های بازی‌سازی برای پیدا کردن سرمایه انسانی مورد نیاز خود و به اشتراک گذاشتن فرصت‌های شغلی به وجود آورده است.

علی‌رغم خواندن این توضیحات اگر هنوز در خصوص نحوه ارائه خدمات شرکت طراحان سفید به بازی‌سازان عضو همگرا جای سوال و ابهامی باقی ‌مانده، حتما گفتگوی زنده با مدیر عامل این شرکت را ساعت 18 روز چهارشنبه 19 آذر را از طریق صفحه همگرا به نشانی Hamgara_vgame  دنبال کنید.