سینماگران ایرانی دغدغه تولید بازی رایانه ای را ندارند

"حبیب ا... کاسه ساز" تهیه کننده و کارگردان فیلم "کارناوال مرگ" با اشاره به تولید بازی رایانه ای اخراجی های یک، گفت: اهالی سینمای ایران در حال حاضردغدغه ورود به حوزه  بازی های رایانه ای را ندارند و برای اینکه این دغدغه در اهالی  سینما ایجاد شود، باید تولیدکنندگان بازی های رایانه ای پیش قدم شوند.

 به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه وجشنواره بازی های رایانه ای تهران ، کاسه ساز همچنین یادآورشد: قرارداد تولید بازی اخراجی ها دو سال  پیش بسته شده است اما هنوز پیگیری جدی از سوی شرکت طرف قرارداد صورت نگرفته است.

تهیه کننده فیلم اخراجی ها،  با بیان اینکه این گونه کارها در پیشرفت سینمای کشور بسیار موثر است، ادامه داد: البته باید شرایط انجام این گونه فعالیت ها مهیا باشد که متاسفانه در کشور ما این گونه فرصت ها بسیار اندک فراهم می شود.

کاسه ساز همچنین درباره ساخت بازی رایانه ای فیلم کارناوال مرگ گفت: پیشنهادی درباره این فیلم نداشته ام، اما در صورت بودن زمینه آمادگی همکاری داریم.

وی با اشاره به تعامل عرصه سینما و بازی های رایانه ای گفت: در حال حاضر در اغلب کشورهای صاحب سبک در سینما و بازی رایانه ای، یا فیلم ها بر اساس بازی و یا بازی ها بر اساس داستان فیلم ها ساخته می شوند که همین امر موجب پیشرفت روز افزون این دو حوزه در آن کشورها شده است.

کاسه ساز همچنین با اشاره به تاثیر تعامل سینما و بازی رایانه ای بر اقتصاد این دو حوزه افزود: به دلیل اینکه تا کنون تجربه ای در عرصه یادشده وجود نداشته است، اکثر تهیه کنندگان و کارگردانان برای ورود به بازی های رایانه ای تلاش نمی کنند.

این تهیه کننده گفت: اگر تجارب درعرصه سینما و بازی افزایش یابد، به طور حتم علاقه ها برای فعالیت نیز بیشتر می شود و از لحاظ اقتصادی نیز شرایط بهتری به وجود می آید.

تهیه کننده مجموعه "شیخ بهایی" همچنین با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای افزود: برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاه هایی بی تاثیر نیست و می تواند در شناساندن تولیدات داخلی بازی های رایانه ای به مردم و مخاطبان اصلی این حوزه یعنی کودکان و نوجوانان موثر باشد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای  در بازار یابی برای گیم های ایرانی  بسیار موثر است. در اغلب کشورهای دنیا، تبلیغات و بازار یابی ها در جشنواره های این چنینی صورت می گیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی اخراجی ها، یادآور شد: از دیگر کاربردهای جشنواره هایی مانند جشنواره بازی های رایانه ای، شناسایی فرصت ها و تهدید های موجود است که در رشد و توسعه بازی های رایانه یی تولید داخل بسیار مفید و موثر است.