بازی فیلم «آل» به مرحله تولید نزدیک می شود

"علی معلم " تهیه کننده فیلم "آل"  درباره ساخت بازی رایانه ای بر اساس داستان و محتوای این فیلم، گفت: اجرایی شدن تولید بازی رایانه ای آل، به حمایت های مالی بنیاد ملی بازی های رایانه ای بستگی دارد.

 به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای ،  معلم  توضیح داد:  موضوع ساخت بازی رایانه ای فیلم آل،  در حال پیگیری است و مذاکراتی نیز در این باره با بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت گرفته است.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه فیلم آل ظرفیت بالایی برای ساخت بازی رایانه ای بر اساس داستان آن دارد، ادامه داد: آل تنها فیلم سال 88 است که از چنین قابلیتی برخوردار است.

تهیه کننده فیلم ازدواج به سبک ایرانی با بیان اینکه بازی های رایانه ای در سه گونه فکری، قهرمانی و وحشت تولید می شوند، گفت : با توجه به ژانر تقریبا وحشت فیلم آل، تولید بازی آن در این گونه، می تواند از مخاطبان بسیاری برخوردار شود.

معلم گفت: با توجه زمینه های موجود در این فیلم مانند رو به رو شدن با آل و عبور از آن، انتظار می رود بازی آل، با استقبال خوبی رو به رو شود.

وی  با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای آمادگی خود را برای ساخت بازی رایانه ای بر اساس داستان فیلم آل، اعلام کرده است، افزود: برای اجرای این طرح دو مشکل عمده وجود دارد که مشکل نخست نبود یک گروه حرفه ای و مشکل دوم هزینه بالای تولید است.

معلم  تصریح کرد: برای اینکه بازی آل، از مخاطبان زیادی برخوردار و با استقبال عمومی شود، باید گروهی حرفه ای مسوولیت تولید این بازی را بر عهده بگیرند که چنین گروهی، بسیار کم در ایران یافت می شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی آل، همچنین با اشاره به هزینه بالای تولید بازی رایانه ای در ایران و بازار نامناسب عرضه گفت: بر اساس بررسی ها صورت گرفته، برای ساخت بازی آل، اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان لازم است که تامین چنین مبلغی از عهده بخش خصوصی بر نمی آید.

معلم یادآور شد: ورود بخش خصوصی به عرصه بازی های رایانه ای، نیازمند حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان نماینده دولت در این بخش است.

وی تصریح کرد: بسیار نادر است که بخش خصوصی برای ساخت یک بازی رایانه ای چنین هزینه هایی متقبل شود، بنابراین به نظر می رسد که حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در وهله نخست بسیار ضروری است.

تهیه کننده فیلم آل گفت: ساخت بازی رایانه ای آل با توجه به داستان فیلم، نه تنها می تواند با استقبال خوب مخاطبان داخلی رو به شود بلکه قابیلت درخشش در عرصه بین المللی و منطقه را نیز دارد.

معلم تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت بازی رایانه ای در ایران، صنعتی نو پاست، رشد و شکوفایی این عرصه در مرحله نخست نیازمند حمایت دولت از بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: پس از بهبود بازار بازی های رایانه ای در کشور و نهادینه شدن بهره گیری از این رسانه جدید، بخش خصوصی می تواند بدون حمایت های دولتی به فعالیت دراین عرصه بپردازد.

تهیه کننده آل ابراز امیدواری کرد که با حمایت بنیاد ملی  بازی های رایانه ای، کار تولید بازی آل، از نیمه دوم سال جاری آغاز شود.

 این تهیه کننده همچنین برگزاری نمایشگاه و جشنواره از تولیدات داخلی بازی را زمینه ای برای شکوفایی این هنر – صنعت در کشور عنوان کرد و گفت : باید بتوانیم با محصولات مناسب ، کیفی جذاب و تکنیکی با دیگران به رقابت بپردازیم .