بنیاد شهید برای تولید بازی های رایانه ای سرمایه گذاری می کند

مدیرکل انتشارات و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، نبود بازی نامه های قوی را از مشکلات بنیاد شهید در ورود به عرصه بازی های رایانه ای برشمرد و گفت: بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهات از طریق بازی رایانه ای، نیازمند حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ارایه فیلمنامه های قوی است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ، "محمد علی فقیه" با بیان اینکه بنیاد شهید حدود سه سال پیش وارد ساخت بازی های رایانه ای با مضمون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان شد، افزود: با این وجود تا کنون موفقیتی در این زمینه حاصل نشده است و علت اصلی آن نیز ضعف بازی نامه ها و بازی نامه نویسان ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق بازی های رایانه ای باید سناریوهای قوی و محکم از نظر محتوا و ساختار وجود داشته باشد، گفت: سناریست های ایرانی در نوشتن متون بازی های رایانه ای قوی نیستند و اغلب با تغییر جزیی بر روی نمونه های خارجی، دست به نگارش بازی نامه می زنند.

مدیر کل انتشارات و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان نسل امروز از طریق بازی های رایانه ای، باید فیلم نامه های بازی ها تولید داخل و برگرفته از مختصات فرهنگی کشورمان باشد.

فقیه افزود: این بدان معنا نیست که ایران در عرصه بازی های رایانه ای تولید داخلی ندارد، بلکه بدان معنی است که تولیدات داخلی آن طور که باید، به ویژه در ترویج فرهنگ ایثار، شجاعت، از خودگدشتگی و شهادت، تاثیرگذار نیستند.

این مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید هم اکنون در حال آزمون و خطا در این حوزه است و تا کنون نیز چندین بار اقدام به تولید بازی رایانه ای کرده است، اما در هیچ یک از موارد رضایت بنیاد جلب نشده است.

وی یادآور شد: پس از آزمون و خطاهای بسیار در زمینه ساخت بازی های رایانه ای با مضمون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصمیم گرفته شد که از بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی این حوزه کمک خواسته شود.

مدیر کل انتشارات و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: با توجه به ارتباطات گسترده بنیاد ملی بازی های رایانه ای با تولیدکنندگان و فعالان عرصه بازی های رایانه ای در داخل کشور، به نظر می رسد، این بنیاد کمک های شایان توجهی به بنیاد شهید در ساخت بازی رایانه ای کند.

وی با یادآوری اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تولید بازی رایانه ای  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با محوریت شهدا و یا دوران دفاع مقدس دستمایه کار دارد ،‌افزود: تهیه متون مناسب و ارایه آن در قالب بازی می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

فقیه ادامه داد: سوژه یا شخصیت بازی رایانه ای برای بنیاد شهید زیاد مهم نیست و این بنیاد از هر موضوعی که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کند، استقبال می کند.