بیش از 330 میلیون تومان جایزه نقدی و یارانه فروش به برندگان چالش "سرمایه شناختی و طراحی بازی" اختصاص می‌یابد

شتاب‌دهنده شناختی COGNOTECH با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت شناسا (از سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر در حوزه بازی‌ها) اقدام به برگزاری چالش"سرمایه شناختی و طراحی بازی" با محوریت بازی‌های دیجیتال، فیزیکی و قلم کاغذی کرده‌است.


متقاضیان شرکت در این چالش تا تاریخ 20بهمن ماه 1398 فرصت دارند تا از طریق سایت شتاب‌دهنده شناختی به نشانی cognotech.ir  پروپوزال خود را ارسال نمایند.

در این چالش به تیم اول برگزیده مبلغ 6 میلیون تومان، تیم دوم و سوم هرکدام 3 میلیون تومان، تیم چهارم و پنجم هر کدام 2 میلیون تومان جوایز نقدی پرداخت و تا سقف 60 میلیون تومان به هر تیم (جمعاً تا سقف 300 میلیون تومان) در بازه یکساله از زمان اعلام نتایج به ازای یارانه فروش اختصاص یافته‌است.

براساس تصمیم ستاد توسعه علوم شناختی به میزان 80 درصد یارانه قیمت فروش برای تیم اول، 60 درصد قیمت فروش برای تیم دوم و سوم و 40 درصد قیمت فروش برای تیم‌های چهارم و پنجم در نظر گرفته شده است.

در این چالش میزان فروش برای بازی‌های فیزیکی یا قلم کاغذی بر مبنای فروش قطعی و برای بازی‌های دیجیتال، دانلود و نصب بازی از طریق درگاه‌های رایج تعیین می­گردد.

در چالش " سرمایه شناختی و طراحی بازی "، امکان ورود تیم های منتخب به دوره­ پیش شتابدهی شامل آموزش (کارگاه‌های آموزشی حوزه ی شناختی، کار تیمی و کسب و کار)، فضای کار اشتراکی در شتاب‌دهنده شناختی و منتورشیپ و مربی‌گری نیز برنامه‌ریزی شده است.

از سوی دیگر هزینه­ بررسی اثربخشی شناختی محصول توسط تیم علمی مورد تایید تا سقف 15 میلیون تومان توسط ستاد پرداخت خواهد شد.