بازدید مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مجموعه‌ی Quiz of Kings

«کوییز آو کینگز» برای ساعاتی میزبان مدیران ارشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود. آقایان پژمان (مدیرعامل)، سیدحسینی (معاون حمایت) و یوسف‌پورآذری (مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل) در جریان این بازدید به بزرگ‌ترین شرکت دانش‌بنیان با محوریت توسعه‌ی بازی‌های موبایلی در کشور سر زدند و از برنامه‌های آینده‌ی استودیو باخبر شدند.


 از هدایت بزرگ‌ترین تیم بازی‌سازی موبایل ایران تا جشنواره‌ی یلدا

نکته‌ی جالب توجه در رابطه با تیم «کوییز آو کینگز»، اشتغال بیش از ۶۰ نفر در محل استودیوست. این تیم جوان که کار خود را چهار سال پیش با ۶ هم‌موسس آغاز کرد،‌ امروز از حیث تعداد نیروهای متخصص بزرگ‌ترین استودیوی بازی‌سازی موبایلی در کشور محسوب می‌شود.

«کوییز آو کینگز» شامل تیم‌ها و مایکروتیم‌های پرتعدادی است. محتوا، بازاریابی و روابط عمومی، گرافیک، پشتیبانی، منابع انسانی، مالی و حقوقی، زیرساخت، توسعه‌ی فنی، کلاینت و تضمین کیفی، از جمله تیم‌های شاغل در کوییز هستند.

در جریان بازدید مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تیم کوییز آو کینگز مشغول کار روی جشنواره‌ی «یلدای کوییزی» با شعار «منم بازی» بود. به بهانه‌ی این جشنواره، قسمت دورهمی به بازی اضافه می‌شود. این بخش با دو قسمت «دوستان» و «لیگ دوستانه»، به کویزبازان این امکان را خواهد داد تا در قالب حالت محبوب لیگ ستاره، با یک‌دیگر به رقابت بپردازند. هم‌چنین آواتارهای ویژه‌ی یلدا نیز هم‌زمان با آغاز جشنواره به بازی اضافه خواهند شد. کوییز آو کینگز سعی دارد تا مانند همیشه علاوه بر سرگرم کردن مخاطب خود، دلیلی برای دور هم جمع کردن افراد و بالا بردن اطلاعات عمومی آن‌ها باشد.

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های کوییز طی سال‌های اخیر، چالش‌ها (Special Events) هستند. چالش‌های کوییزی با موضوعات، اهداف و ماموریت‌های متفاوتی در اختیار کوییزبازها قرار می‌گیرند. در جریان هر چالش، یک سری اهداف پیش‌روی مخاطب قرار می‌گیرد و با انجام آن‌ها، هدایای کوییزی به شخص تعلق می‌گیرند.

نکته‌ی جالب توجه در رابطه با چالش‌های یلدایی، تمرکز آن روی هدایای خارج از بازی و جذاب‌تر برای قشر وسیعی از مخاطبان ۲۰ میلیون نفری «کوییز آو کینگز» است. چالش «سفره‌ی یلدایی»، با محوریت یلدا و المان‌های آن برگزار می‌شود. در «گردونه‌ی تیمی»، کوییزبازها در تیم‌های سه نفره به رقابت با یک‌دیگر می‌پردازند. هم‌چنین سوال‌های مخفی یلدایی نیز در روزهای پایانی این جشنواره در دسترس هستند. شب یلدا هم با یک رویداد ویژه همراه خواهد شد که قطعا برای کاربران قدیمی کوییز و حتی کوییزبازانی که به‌تازگی به این خانواده پیوسته‌اند، جذاب خواهد بود.

تمرکز روی آینده با چهار فعالیت اصلی

در کنار «یلدای کوییزی» و با صحبت‌های امیرحسین ناطقی، مدیرعامل کوییز آو کینگز، برنامه‌های این شرکت برای آینده نیز مشخص شد. ناطقی معتقد است که ادامه‌ی پشتیبانی از «کوییز آو کینگز»، اصلی‌ترین دغدغه‌ی استودیو طی ماه‌های پیش‌رو خواهد بود. علاوه بر این، تیم کوییز در تلاش است تا این عنوان را در چند کشور دیگر نیز به دست کاربران محلی برساند و در این راستا با چند ناشر بزرگ موبایلی نیز وارد مذاکره شده است.

تیم کوییز دو پروژه‌ی متفاوت را نیز آغاز کرده است. اولی تولید یک بازی موبایلی کاملا جدید با یک تیم جوان و البته باسابقه خواهد بود. این تیم در حال حاضر مراحل نهایی تولید نسخه‌ی اولیه‌ی بازی خود را پشت‌سر می‌گذارد و بخشی از مجموعه‌ی کوییز آو کینگز محسوب می‌شود. در انتها و همان‌طور که در جریان رویداد تجربه‌ی بازی‌ساز انستیتوی ملی بازی‌سازی اعلام شده بود، کوییز در نظر دارد تا به‌عنوان ناشر بازی‌های موبایلی نیز فعالیت کند و عناوین باکیفیتی که مراحل توسعه‌ی خود را پشت‌سر گذاشته‌اند را در زمینه‌ی بازاریابی و نشر همراهی کند.