برزیده:با
کارگردان فیلم "دکل" افزود: بازیهای رایانه ای به عنوان یک صنعت جدید در عرصه سرگرمی، توانسته است مخاطبان بی شماری را در جهان جذب کند، به نحوی که علاقه مندان این سرگرمی فراگیر را نمی توان در گروه سنی خاص خلاصه کرد.
مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، با بیان اینکه تدوین نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، حرکتی مثبت برای ساماندهی عرصه بازی در کشور است، افزود: این خواسته که بازیهایی رایانه ای باید به نحوی عرضه شود که هر سنی بتواند از محصولات مورد نظر خود سود برد، ضروری و عامل آسایش خانواده هاست.
برزیده همچنین گفت: مایه خرسندی است که بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اخیراً طرحی را در نمایشگاه بین المللی خاورمیانه پیشنهاد کرد که برای بازیها تقسیم بندی سنی صورت گیرد، پیشنهادی که با استقبال بسیاری از کشورها روبه رو شد.
بنیاد ملی بازیهای رایانه ای اوایل آبان ماه امسال برای نخستین بار به همراه 9 شرکت تولید کننده ایرانی در نمایشگاه تخصصی خاورمیانه در دبی حضور یافتند.
این کارگردان، تصریح کرد: با اجرای نظام ملی رده بندی سنی در حوزه بازی به خانواده ها این اطمینان را می دهد که بازی های ایرانی و خارجی متناسب با دوره سنی فرزندانشان عرضه خواهد شد .
وی تاکید کرد که الگوی ارایه شده از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای باید در سایر حوزه های فرهنگی از جمله سینما نیز در دستور کار قرار گیرد تا زمینه ارتقای ساختاری در بخش های یادشده فراهم شود.
نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه پس از یکسال کار کارشناسی و با تعامل صاحب نظران دانشگاه، حوزه، روانشناسان و جامعه شناسان، توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای آماده رونمایی شده است