اعلام آمادگی فدراسیون ورزش‌ دانش‌آموزی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

سعید فرنیا، دبیر و نرگس تقی‌زاده نایب رییس فدراسیون ورزش‌ دانش‌آموزی به بازدید از جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران پرداختند.

دبیر فدراسیون ورزش‌ دانش آموزی در جریان این بازدید گفت: شور و هیجان زیادی در سالن وجود دارد و سطح مسابقات در هشت رشته این رقابت‌ها بالاست.

فرنیا با بیان این که بازی‌های ویدیویی می‌توانند سبب ارتقای رشد ذهنی و فکری افراد شوند گفت: برای فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، موضوع حرکت اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه ما در این بازدید با بازی‌هایی آشنا شدیم که علاوه بر پرورش ذهن افراد، حرکت نیز دارند.

وی تاکید کرد: برخی بازی‌های ویدیویی می‌توانند به دانش‌آموزانی که از لحاظ ذهنی قدری ضعیف هستند کمک کرده و در نتیجه استفاده از این ابزار باید در دستور کار قرار گیرد.

فرنیا ادامه داد: فدراسیون ورزش‌ دانش‌آموزی این آمادگی را دارد که با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، همکاری‌های دو طرفه‌ای در رابطه با 14 میلیون دانش‌آموز کشور داشته باشد. ما 33 هزار معلم تربیت‌بدنی در کشور داریم که لازم است بنیاد به آموزش آنها در این حوزه بپردازد.

نرگس تقی‌زاده نایب رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز با بیان این که سطح مسابقات بسیار بالا است گفت: خوشبختانه در این رویداد به بازی‌های جدی که به عنوان یک ابزار مفید آموزشی، ترمیمی و پیشگیری از آسیب‌ مطرح هستند، توجه شده است.

وی تاکید کرد: لازم است در نظام تعلیم و تربیت از بازی‌های الکترونیکی بهره برده و این موضوع بین دانش‌آموزان و نوجوانان ما به صورت هدفمند و صحیح توسعه یابد.