با تشکیل آکادمی داوری، ساختار جشنواره بازی‌های ویدیویی را دموکراتیک‌تر کردیم

دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد گفت: تلاش کردیم مسیر جشنواره را به سمتی ببریم که بازی‌سازان بیشترین بهره را از آن ببرند.

محمد حاجی میرزایی افزود: در این راه از صاحب نظران و فعالان حوزه دعوت کردیم تا با کمک آنها به شناسایی نقاط قوت و ضعف جشنواره بپردازیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر شدید ‌قیمت‌ها، هزینه‌های اجرایی جشنواره را به نیمی از هزینه‌های سال قبل کاهش دادیم و در مقابل جوایز جشنواره تا 10 برابر افزایش یافت و مجموع جوایز به بیش از 300 میلیون و جایزه بازی برتر به 100 میلیون تومان افزایش یافت.

دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران با اشاره به تشکیل آکادمی دایمی جشنواره بازی‌های ویدیویی گفت: این آکادمی با حضور بیش از 60 نفر تشکیل شده و برندگان و داوران جشنواره امسال نیز به این گروه افزوده خواهند شد. هدف‌مان از تشکیل آکادمی این است که ساختار داوری جشنواره دموکراتیک‌تر شده و احتمال خطای انسانی کم‌تر می‌شود.

حاجی‌میرزایی با بیان این که تغییرات رادیکال ممکن است مشکلاتی را به همراه بیاورد گفت: نظرات و انتقادات درباره جشنواره امسال را صمیمانه خواهیم پذیرفت و امیدواریم هر سال شاهد برگزاری جشنواره بهتری باشیم.