بازی‌های برتر سال در ۶ مارکت معتبر کشور تبلیغ می‌شوند

هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران با مشارکت مارکت‌های آریو، سیب‌اپ، مایکت، چارخونه، اول مارکت و بازیک برگزار می‌شود.

جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران، هرسال با مشارکت بازیگران و فعالان مختلف هنر-صنعت بازی‌های ویدیویی در کشور برگزار می‌شود و برگزاری موفق جشنواره عملا بدون حضور این بازیگران ممکن نیست.

از همین رو بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در فراخوانی که مدتی پیش به تمام مارکت‌های فعال در کشور ارسال کرده بود، از مارکت‌های فعال و معتبر برای همراهی با جشنواره و حمایت از بازی‌های برتر کشور دعوت به همکاری کرد که در پاسخ به این دعوت، مارکت‌های آریو، سیب‌اپ، مایکت، اول مارکت و همچنین اپراتور ایرانسل به عنوان متولی مارکت‌های بازیک و چارخونه از مشارکت با هشتمین دوره جشنواره استقبال کردند.

بر این اساس بازی‌هایی که از طریق مارکت آریو عرضه شوند، به مدت 6 ماه از پرداخت 30 درصد سهم فروشگاه معاف بوده و تمام درآمد فروش به بازی تعلق خواهد داشت. همچنین بازی‌های ارایه شده برای یک هفته در فروشگاه فیچر می‌شوند.

سیب‌اپ علاوه بر پوشش خبری رخدادهای جشنواره در رسانه‌های سیب‌اپ، متعهد شده است بازی‌های برگزیده جشنواره را برای یک هفته در صفحه اول این مارکت معرفی کند.

مایکت نیز مشارکت فعالی در جشنواره دارد که شامل پروموت جشنواره در صفحه اول فروشگاه، اختصاص بنر جشنواره برای بازی‌های منتخب در صفحه دسته بندی بازی‌ها، ایجاد لیست‌های موضوعی برای بازی‌های جشنواره و تازه‌های منتخب در دسته‌بندی، می‌شود.

ایرانسل نیز همراه با مارکت بازیک و چارخونه به حمایت از بازی‌سازان کشور آمده است که شامل نشر بازی‌ها در فروشگاه بازیک، تبلیغات برای جذب کاربر در بستر گیم استور بازیک و شبکه‌های اجتماعی، فیچرینگ ویژه در اپلیکیشن و پورتال بازیک، انتشار بازی‌های منتخب بازیک در بازارهای خارجی در شرایط خاص و حمایت از بازی‌ها در کمپین‌های دوره‌ای با تامین جوایز و تبلیغات گسترده است.

فروشگاه چارخونه بنر تبلیغاتی برای پروموت جشنواره در صفحه اصلی سایت، ایجاد فضای تبلیغاتی در داخل ویترین اپلیکیشن، انتشار رپورتاژ آگهی بازی‌ها در مجله چارخونه و ایجاد امکان پرداخت اشتراکی از طریق سیم کارت را برای بازی‌ها فراهم می‌کند.

در نهایت اول مارکت نیز خدمات متنوعی به بازی‌های برتر جشنواره ارایه می‌کند. بر این اساس اختصاص 3 بنر در صفحه اصلی به 3 برگزیده ویژه جشنواره، قراردادن بازی‌های برتر در قسمت منتخب‌ها، افزودن بخش برترین‌های جشنواره هشتم به قسمت موضوعی و تخفیف کامل سهم فروشگاه تا پایان شهریور برای بازی‌ها، حمایت‌های اول مارکت از جشنواره است.

هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران روز دوشنبه ۲۰ اسفند طی مراسم اختتامیه‌ در هتل اوین پارسیان به کار خود پایان خواهد داد و طی این مراسم برترین بازی‌های سال ایران مشخص خواهند شد.