توصیه برنامه‌نویس اتریشی به بازی‌سازان ایرانی: تمرین، تمرین، تمرین

دیتمار هاوزر (Dietmar Hauser) برنامه نویس اتریشی از تجربه حضور خود در همایش بازی‌های رایانه‌ای ایران و اهمیت پشتکار در این حوزه گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هاوزر که پیشتر تجربه سخنرانی در رویداد Game Connection پاریس را داشته اکنون به تهران آمده تا تجربیات خود را با علاقه‌مندان مستعد حوزه بازی‌سازی در ایران به‌اشتراک بگذارد.

او درباره نخستین حضور خود در TGC گفت: همه چیز فوق‌العاده است؛ سخنرانی افتتاحیه، مکان برگزاری و البته تور تهرانگردی جذابی که یک روز قبل از شروع همایش تدارک دیده شده بود.

هاوزر افزود: متاسفانه چیزهای خوبی درباره ایران نشنیده بودم. بنابراین باید به تهران می‌آمدم تا با چشم خودم واقعیت را ببینم. تبلیغات منفی زیادی علیه ایران جریان دارد اما خوشحالم که شخصا تجربه حضور در ایران را پیدا کرده‌ام.

او خطاب به فعالان حوزه بازی در ایران گفت: بهترین راه پیشرفت به خصوص در زمینه کارهای عملی از جمله برنامه‌نویسی و طراحی هنری فقط یک چیز است؛ تمرین، تمرین، تمرین. کافیست با ممارست به کار خود ادامه دهید تا موفق شوید.

او ابراز امیدواری کرد که تجربه حضور در بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای ایران را سال آینده نیز تکرار خواهد کرد.

هاوزر در وین مستقر است و شرکت برنامه‌نویسی خودش را با نام roborodent e.U. اداره می‌کند که تنها کارمندش خود اوست. او سابقه فعالیت به عنوان برنامه‌نویس ارشد در شرکت بازی‌سازی اتریشی مطرح Sproing را در کارنامه دارد و در حال حاضر روی چند بازی جدید مشغول کار است که هنوز اسمی از آنها منتشر نشده.

این برنامه‌نویس اروپایی در رویداد بازی‌های رایانه‌ای تهران درباره یک چالش مهم در ساخت بازی‌های موبایلی حرف می‌زند: حجم زیاد فایل‌های بازی و زمان طولانی دانلود که بسیاری از کاربران را از دانلود و نصب بازی‌های موبایلی منصرف می‌کند؛ عاملی که به درآمد بازی‌سازها و آینده کاری آنها لطمه می‌زند. 

او در سخنرانی خود به مرور تغییر و تحولات یک دهه اخیر در این زمینه پرداخته و نیز راهکارهایی را به توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی ارائه می‌کند.