تی جی سی فرصت حضور در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند

در دو روز برگزاری تی‌جی‌سی، گوشه و کنار همایش سخنرانی‌هایی توسط آرتیست‌ها، طراح‌ها و برنامه‌نویس‌های بازی‌های داخلی درباره تجربه بازی‌سازان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سارا علیرضایی یکی از کسانی است که درباره تجربه کاربری (User Experience) سخنرانی داشت؛ موضوعی که به گفته‌ او شاید در سطح جهان هم هنوز خیلی به آن پرداخته نشده و افراد در این حوزه حرفه‌ای نشده باشند.

سارا که به همراه گروه فانوس، بازی لین را به تی‌جی‌سی آورده و بازی آنها در بخش گیمیستان هم کاندید شده است،‌ درباره تی‌جی‌سی می‌گوید: اینجا جای خوبی برای ارتباط برقرار کردن افراد است،‌ کسانی که سرمایه‌گذار هستند و یا می‌خواهند بازی منتتشر کنند. ما همه امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذار و ناشر برای بازی‌هایمان پیدا کنیم، البته با توجه به شرایط موجود مشخص نیست.

سارا معتقد است حضور سرمایه‌گذاران و ناشران بیشتر، فرصت بیشتری برای ارتباط برقرار کردن وجود دارد. او درباره تفاوت‌های تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ با سال گذشته هم می‌گوید: امسال نسبت به پارسال خیلی شلوغ‌ تر است. به نوعی تی‌جی‌سی دارد برای خودش شهرتی کسب می‌کند. احتمالا برای بازی‌های داخلی که خیلی خوب است، چون سرمایه‌ گذار‌های داخلی هم در این رویداد حضور پیدا می‌کنند. برای انتشار خارجی هم اگر سرمایه‌ گذار و ناشر خوبی باشد، بازی‌ها احتمالا فرصت سرمایه‌گذاری و انتشار در سطح جهانی پیدا می‌کنند.

او فکر می‌کند شاید اگر حضور ناشران خارجی‌ در تی‌جی‌سی بیشتر باشد، به نفع بازی‌هایی است که می‌خواهند درحوزه بین‌الملل عرضه شوند و می‌گوید: در کل تی‌جی‌سی جای خوبی است. ما اینجا دیده می‌شویم، ارتباط‌‌های خوبی می‌گیریم و شرایط راضی‌کننده است.