آخرین مهلت ارسال مقاله به اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

اولین کنفرانس «تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها»، دوم آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه علم‌وصنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و به نقل از ایسنا، این کنفرانس که نخستین کنفرانس تخصصی، جامع و میان‌رشته‌ای کشور در حوزه بازی‌های دیجیتال محسوب می‌شود، توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه و با حضور حداکثری رشته‌های دانشگاهی از علوم فنی و مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و علوم پزشکی، بنا بر نیاز و ظرفیت بالقوه کشور در زمینه مطالعه و پژوهش این رسانه برگزار می‌شود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی، در نظر دارد هر سال با همکاری یکی از دانشگاه‌های فعال کشور در حوزه بازی‌های دیجیتال این کنفرانس را برگزار کند که در سال جاری، دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان فعال‌ترین دانشگاه کشور در زمینه علمی، فنی و کاربردی بازی‌های دیجیتال و نیز به دلیل برخورداری از فضای مناسب، دانشجویان متمرکز بر این حوزه و اساتید و پژوهشگران پویا در رشته بازی‌سازی، به عنوان همکار و محل برگزاری این کنفرانس انتخاب شده است. همچنین بنا است این کنفرانس از دومین دوره برگزاری خود به صورت بین‌المللی و با حضور پژوهشگران، اساتید، دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارجی فعال در زمینه مطالعات بازی‌های دیجیتال برگزار شود.

کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال که به اختصار DGRC نامیده می‌شود، از پژوهشگران و اساتید بسیار برجسته‌ای در کمیته علمی خود بهره‌مند است که هر یک از آثار علمی و پژوهشی ارزشمند و اثرگذاری در جریان علمی حوزه بازی‌های دیجیتال برخوردار بوده‌اند. همچنین در تمامی رشته‌های یاد شده از حضور اساتید هیات علمی دانشگاه‌های فعال کشور در کمیته علمی و شورای سیاستگذاری این کنفرانس استفاده شده است.
در نخستین سال برگزاری این کنفرانس، مهندس حسن کریمی قدوسی (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) به عنوان مدیر کنفرانس، دکتر بهروز مینایی بیدگلی (عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران) دبیر علمی کنفرانس، دکتر سید محمدعلی سیدحسینی (مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال)، دبیر این کنفرانس و دکتر محمدحسین رضوانی (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین) دبیر اجرایی این کنفرانس هستند. همچنین از حضور اساتید و دانشگاه‌های مطرح غیرایرانی و فعال در زمینه بازی‌های دیجیتال، در کمیته داوری این کنفرانس استفاده شده است.

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال به عنوان دبیرخانه دائمی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال انتخاب شده است.

آخرین مهلت ارسال اصل و چکیده مقالات، دوشنبه 20 شهریور، تاریخ اعلام نتایج داوری شنبه 15 مهرماه، آخرین مهلت ثبت نام دوشنبه اول آبان و آخرین مهلت ارسال نسخه نهایی مقالات، دوشنبه اول آبان 1396 اعلام شده است.

محورهای اساسی ارسال مقالات به این کنفرانس در 9 خوشه اصلی تدوین و اعلام شده است که به صورت کلی شامل «خوشه اول: گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال»، «خوشه دوم: هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال»، «خوشه سوم: جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال»، «خوشه چهارم: پردازش بازی‌های دیجیتال»، «خوشه پنجم: بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی»، «خوشه ششم:  ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال»، «خوشه هفتم: تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال»، «خوشه هشتم: هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال» و «خوشه نهم: اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار در بازی‌های دیجیتال» است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت http://www.dgrconf.com/fa/ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88310370-021 (داخلی 413) تماس بگیرند.