استقبال اروپایی ها از 3 بازی رایانه ای ایرانی

بازی های رایانه ای ایرانی "عصر پهلوانان"، "سیاره‌ میترا" و "گرشاسپ"  در نمایشگاه بزرگ بازی های رایانه ای اروپا  (Game Connection 2009) مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای،دکتر بهروز مینایی مدیر عامل این بنیاد با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که از هشتم تا دهم دسامبر (هفدهم تا نوزدهم آذرماه) برگزار شد، شرکت‌های فن‌افزار شریف و رساناافزار شریف با بازی‌های "عصر پهلوانان"، "سیاره‌ی میترا" و "گرشاسپ" حضور پیدا کردند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای  ادامه داد: شرکت‌های ایرانی یادشده که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد شرکت کردند، توانستند در طول سه روز حضور خود ،‌ 27 نشست تخصصی با شرکت‌ها و ناشران گوناگون بین‌المللی داشته و علاوه بر معرفی بازی‌های ایرانی و وضعیت بازی‌سازی در ایران، زمینه‌هایی را برای همکاری، تبادل اطلاعات، سرمایه‌گذاری و توزیع فراهم سازند.

وی با اشاره به اهمیت این رویداد جهانی در عرصه بازی های رایانه ای  اظهار داشت:از جمله شرکت‌های حاضر در این همایش که بازی‌سازان ایرانی موفق به برگزاری جلساتی با آنان شدند، می‌توان به سونی اروپا، الکترونیک آرتز، نینتندو، کپکام، اینتل و شرکت استودیوهای اروپایی بازی‌سازی مایکروسافت اشاره کرد.

دکتر مینایی همچنین  درباره  توسعه بازی سازی در کشورمان و در عرصه های بین المللی اظهار داشت: در حال حاضر با حمایت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بخش تولید داخلی،ایران در جایگاه بسیار خوبی در منطقه قرار دارد و امیدواریم با حمایت های مدیران کلان فرهنگی، حرکت بازی سازان ایرانی رشد بیشتر و سریعتری داشته باشد.  

یادآوری می شود نمایشگاه بین‌المللی  (Games Connection 2009) با حضور بیش از دویست شرکت از سراسر جهان و از جمله دو شرکت ایرانی در کشور فرانسه برگزار شد.

نمایشگاه GC هر ساله دو بار در شهرهای لیون فرانسه و سانفرانسیسکوی آمریکا برپا می‌شود و هدف از برگزاری آن ایجاد زمینه‌ای برای آشنایی و ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای، ناشران و شبکه‌های توزیع است.

گفتنی است که در این رویداد فرهنگی ، علاوه بر برپایی جلسات میان شرکت‌ها، دو کنفرانس با موضوعات "روش‌های یافتن و توسعه‌ی ایده‌های جدید" و "راه‌کارهای جذب سرمایه برای تولید بازی‌های رایانه‌ای" نیز برگزار شد. این نمایشگاه از هشت تا ده دسامبر (هفدهم تا نوزدهم آذرماه) در شهر لیون فرانسه برپا شد.