حضور «دایرک» در جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا»

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که آموزش و پژوهش به هم متصل و تعامل دانشگاه و جامعه اجتناب‌ناپذیر است. عدم آشنایی شرکت‌های فعال در کشور با ظرفیت‌های نهفته در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، یکی از مشکلاتی است که اغلب دانشجویان و دانش‌آموختگان این حوزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر، صنعت نیز با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این حوزه‌ها آشنا نیست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشکده‌ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، یکی از دانشکده‌های پیشروی کشور در حوزه‌ مدیریت و حسابداری هر ساله، در راستای دستیابی به رسالت والای خود در مسیر ایجاد پیوند با صنعت و جامعه، معرفی دانش‌آموختگان و دانشجویان خود به شرکت‌های برتر ایرانی و کمک به فراهم آوردن بستری برای انتخاب نیروی انسانی مورد نیاز صنعت، با فراهم آوردن فضای مناسب برای شرکت‌ها و سازمان‌های برتر کشور در عرصه‌ کسب و کار، امکان تأمین منابع انسانی مورد نیاز این مجموعه‌ها را از میان بهترین دانشجویان و دانش‌آموختگان ایجاد می‌کند.

با برگزاری این جشنواره، از سویی، صنعت با توانایی‌های دانش‌آموختگان و دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی آشنا می‌شود و از سوی دیگر، دانشجویان و دانش‌آموختگان این رشته‌ها، با نیازهای بازار و صنعت آشنا می‌شوند تا با ارتقا توانمندی‌های خود، به رفع نیازمندی‌های آنان اهتمام ورزند. حضور کارآفرینان موفق و ارائه تجربیات آنان به دانشجویان، اثربخشی درک ضرورت‌های موجود در بازار کار کشور را دوچندان می‌کند. یکی از تفاوت‌های جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا» با دیگر جشنواره‌های مشابه در کشور مشارکت صددرصدی و تام دانشجویان در برنامه‌ریزی، اجرا و برگزاری تمامی مراحل این رویداد است. از آنجایی که یادگیری، اساس جشنواره را شکل می‌دهد، با ایجاد امکان مشارکت دانشجویان در برگزاری تمامی مراحل این رویداد، آنان می‌توانند در مسیر شکوفایی استعدادهای خود در امر اشتغال گام بردارند.

در این راستا برای اولین بار، در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا» در دانشکده مدیریت دانشگاه علّامه طباطبائی برگزار شد. امسال نیز، چهارمین دوره این جشنواره با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 9 تا 11 اردیبهشت ماه 1395 در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. مراسم افتتاحیه این جشنواره شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه 1395 با حضور مدیران و مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی، مدیران عامل برخی از شرکت‌های خصوصی، استادان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.

سخنرانی با موضوع هفت‌خان کارآفرینی (شرکت شاتل)، کارگاه با موضوع بررسی عوامل موفقیت شغلی و بررسی عملیاتی، مطالعه موردی در صنعت بیمه (بیمه پاسارگاد)، برگزاری مرحله نهایی مسابقه سخنران حرفه‌ای و کارگاه بازی‌های جدی ماهیت‌شناسی، ابعاد و نمونه‌های موفق (شرکت دایرک)‌ از جمله برنامه‌های این جشنواره بود. مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا»، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


پوستر جشنواره «روشنا»


«دایرک» به عنوان واحد مدیریت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تخصصی‌ترین واحد تحقیقاتی صنعت بازی‌های دیجیتال در کشور است و در راستای اهداف و وظایف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (مندرج در اساسنامه بنیاد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 9/3/1385) خود را بالاترین رده مسئول در تولید، توسعه و تقویت پژوهش‌های بنیادین و کاربردی در حوزه صنعت بازی‌های رایانه‌ای و دانش‌های میان رشته‌ای این صنعت می‌داند. از این رو علاوه بر همگام شدن با دانش روز دنیا در این حوزه، به شناسایی و تشکیل شبکه دانش‌پژوهان حوزه بازی‌های دیجیتال می‌پردازد تا ضمن ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی به تقویت مبانی نظری این صنعت در کشور بپردازد و با استفاده از دانش بومی صنعت بازی‌های دیجیتال و انجام پژوهش‌های کاربردی به توسعه بازارهای این صنعت در داخل و خارج از کشور بپردازد.

در همین راستا و در جهت اهداف مشترک دایرک و جشنواره روشنا مبنی بر ارتباط حوزه‌های پژوهشی و دانشگاهی با حوزه‌های شغلی و صنعتی در کشور و در این مورد خاص صنعت بازی‌های رایانه‌ای، دایرک به عنوان یک نمونه موفق، با تشکیل غرفه اختصاصی به ایجاد ارتباط با شرکت‌کنندگان این رویداد مهم پرداخته است.




بازدید مسئولان، اساتید و دانشجویان در نخستین روز برگزاری «جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا»


استقبال دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی از غرفه مشترک دایرک و گیم جابز در «جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا».