فعالان فرهنگی خواستار رعایت کپی‌رایت

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس قانون کپی‌رایت را از مواردی دانست که فعالان در حوزه‌های فرهنگی خواستار رعایت آن هستند و دولت و مجلس باید برای تصویب آن به اتفاق نظر برسند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با قانون کپی‌رایت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین جشنواره گیم تهران از تصویب آن در مجلس خبر داده بود، گفت: در رابطه با این قانون که مدت‌هاست بحث درباره ی آن وجود دارد، با تمام فعالان در حوزه‌های فرهنگی از جمله هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها، بازی‌سازان و غیره که صحبت کرده‌ایم از ما می‌خواهند که قانونی برای حفاظت از حق مادی و معنوی آثارشان باشد.

وی ادامه داد: باید ببینیم که آیا دولت به‌عنوان یک لایحه این قانون را به مجلس می‌آورد یا این‌که مجلس باید ورود کرده و این قانون را به عنوان یک طرح مطرح کند. در صورتی که دولت و مجلس همت کرده و بر سر این موضوع به اتفاق نظر برسند، می‌توان با سرعت خوبی به مرحله‌ی تصویب این قانون رسید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، بازی‌های رایانه‌ای ایرانی که در اختتامیه‌ی ششمین جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران به نمایش گذاشته شدند را قابل توجه دانست و گفت: با این‌ که صنعت بازی‌سازی ما نسبت به جهان چند دهه دیرتر کار خود را شروع کرده اما بازی‌های ایرانی تولید شده قابل توجه بود و نه تنها خشونت خاصی در بازی‌ها دیده نمی‌شود بلکه بسیاری از آن‌ها با فرهنگ ایرانی اسلامی ما مطابقت دارند.

ذوالقدر در پاسخ به این سوال چطور می‌توان از بازی‌سازان شهرستانی که جوایز اصلی جشنواره را دریافت کرده‌اند، حمایت کرد، اظهار کرد: اینکه بازی‌سازان شهرستانی در جشنواره‌های ملی جوایز اصلی را دریافت می‌کنند اتفاق مبارکی است. ‌ می‌توان با شناسایی این استعدادها با ارائه تسهیلات کم‌بهره از آن‌ها حمایت کرد. در این زمینه صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. حمایت از بازی‌سازان ایرانی نه تنها به رشد این صنعت در کشور کمک می‌کند بلکه برای ایجاد اشتغال دانش بنیان نیز مفید است.