رونمایی از رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشورهای اسلامی

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت سینمایی در نمایشگاه Game Expo " از نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشورهای اسلامی" رونمایی کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حاشیه این نمایشگاه و کنفرانس بازی سازان که در دبی برگزار شد، نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشورهای اسلامی را رونمایی کرد.
در این سمینار که با حضور بازی سازان مطرح خاورمیانه و کشورهای مسلمان برگزار شد، بهروز مینایی بر ضرورت شکل گیری نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای کشورهای اسلامی تأکید کرد و افزود: با توجه به مشخصات و ویژگی های سیاسی، اعتقادی و فرهنگی بسیاری از بازی های رایانه ای در دنیا و نا همگونی آنها با مولفه های فرهنگی و اعتقادی کشورهای اسلامی، اجرای چنین نظامی می تواند کشورهای اسلامی را از خطرات بیشتر حفظ کند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای خاطر نشان کرد: با توجه به شکل گیری و اجرای نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه‌ای(ESRA) در ایران که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال انجام است و با تکمیل این طرح و اشتراک فرهنگی ایران و کشورهای مسلمان، این نظام قدرت لازم را برای اجرا در کشورهای اسلامی دارد.
وی با اشاره به استقبال کشورهای اسلامی از این طرح گفت: البته بستر سازی علمی و تحقیقاتی توسط بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران انجام شده اما برای اجرای چنین طرحی نیاز به مشارکت و عزم جدی کشورهای اسلامی است.
یادآوری می شود بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حمایت از 12 شرکت بازی ساز، امسال در دومین دوره نمایشگاه Game Expo 2009 دبی شرکت کردکه با استقبال گسترده دست اندرکاران بین المللی بازی های رایانه ای روبرو شد.