افزایش تولید بازی های رایانه ای ایرانی

قرارداد تولید 11 بازی در سال گذشته و 5 طرح جدید در سال جاری با تولیدکنندگان عرصه بازی های رایانه ای منعقد و نیمی از این تولیدات تا پایان امسال روانه بازار خواهند شد.

به گزارش معاونت ارتباطات بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، محمد مهدی بهفر راد ، معاون تولید این بنیاد با اعلام این خبرافزود : حدود 10 طرح سال گذشته و با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در چرخه تولید قرار گرفته و امسال نیز 5 طرح جدید در محور حمایتی این مجموعه قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای فارغ از حمایت از جریان تولید بازی به ارتقای تکنیک و توان فنی هم در عرصه تولیدات اهتمام دارد، افزود: تلاش داریم با ارتباط با مراکز معتبر تحقیقاتی و آموزشی – علمی عرصه بازی در دنیا، توان فنی در ارتباط با تولیدات بازی را ارتقاء بخشیم .

معاون تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین تصریح کرد: با افزایش توان فنی در عرصه تولید می توان همزمان حوزه مضمونی – محتوایی را در بازی ارتقاء بخشید و برنامه کلان تولید و عرضه بازی ملی را محقق ساخت.

بهفر با اشاره به فعالیت های انجام شده در عرصه تولید بازی های رایانه ای، افزود: تهیه منابع آموزشی و افزایش آگاهی علمی، تئوریک و اجرایی و برپایی مستمر نشست های نقد و بررسی بازی های ایرانی عرضه شده به بازار را از ابتدای سال جاری آغاز کردیم که با استقبال تولید کنندگان و علاقه مندان این عرصه روبرو شده است.

معاون تولید بنیاد ملی بازی های رایانه ای از حضور کارشناسان و صاحب نظران کشور در کنفرانس های بین المللی و کارگاه های آموزشی در این حوزه خبر داد و گفت : از ابتدای سال جاری برپایی کنفرانس علمی در عرصه GDC در کشور را در برنامه های خود قرار داده ایم و امیدواریم طی چند ماه آینده این برنامه را برگزارکینم.