کپی رایت توان رقابت محصولات داخلی را افزایش می دهد

نمایشگاه تخصصی بازی های رایانه ای با عنوان بازی های سرزمین من عصر روز گذشته (12مرداد ماه) در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان همدان با حضور معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش معاونت ارتباطات وبین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد رضا جعفری جلوه معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به این نکته که نمی‌توان تنها با نگاه سلبی و انتظامی جلوی تکثیر و فروش بازی های غیر مجاز را گرفت، گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای ساماندهی و نظام مندکردن عرضه محصولات مصرفی اقدامات قابل تأمل و تقدیری را برداشته است که راه اندازی نظام ملی بازی های رایانه ای و ایجاد شناسه (هولوگرام) به عنوان دو گام اساسی برای سامان دهی بازار مصرف از این جمله اند.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی ادامه داد: با اجرای چنین خدماتی از این پس هر اثر خارجی و ایرانی که در بازار عرضه می‌شود دارای شناسه و نشان رده بندی سنی خواهد بود.

وی تأکید کرد: این خدمات در پاسخ به دغدغه تولیدکنندگان داخلی و افزایش امنیت و سلامت خانواده ها راه اندازی شده است.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز برای حمایت از بازی های ملی و سایر تولیدات فرهنگی داخلی گریزی از اجرای قانون کپی رایت نیست چرا که قیمت محصولات خارجی به دلیل فقدان کپی رایت بسیار ارزان تر از تولیدات داخلی است.

جعفری جلوه افزود: وجود قانون "کپی رایت" موجب می شود تا محصولات خارجی بر اساس یک قانون نظام مند درکشورمان عرضه شوند و همچنین قدرت رقابت محصولات داخلی و تولید کنندگان آن را افزایش می دهد.

نمایشگاه تخصصی بازی های تخصصی رایانه ای با عنوان سرزمین من به همت بنیـاد ملی بازی هـای رایانه ای در بخش جنبـی بیست‌وسومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان برگزار می شود.