افتتاح نمایشگاه بازی های سرزمین من

اولین نمایشگاه تخصصی بازی های رایانه ای امروز (11 مرداد) همزمان با افتتاح بیست و سومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوان همدان آغاز به کار می کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این نمایشگاه که از 11 تا 14 مردادماه در شهر همدان برگزار می شود بازی های سالم فکری و ورزشی رایانه ای داخلی و خارجی ارایه داده می شود. همچنین بخش عمده ای از این بازی ها با استفاده از دستگاه Wii که یک از ابزارهای بازی های ورزشی ویدئویی است در غرفه ای مجزا به کودکان و نوجوانان معرفی خواهد شد.

در این نمایشگاه حدود 20 شرکت تولید کننده داخلی حضور دارند و بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز غرفه هایی اختصاصی را برای مخاطبان این نمایشگاه در نظر گرفته است.

همچنین در بخش معرفی بازی های جدید داخلی دو بازی " شمشیر نادر " و "عصر پهلوانان" از ساخته های شرکت رسانا افزار شریف وهنرهای پویا به علاقه مندان بازی های رایانه ای عرضه می شود.

در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم کودک نیز از پویا دادگر ، مجید قادری، محمد رضا مجد رضایی و بهرام برقعی به عنوان فعالان عرصه بازی های رایانه ای تقدیر خواهد شد.

بر اساس این خبر به منظور آشنایی علاقه مندان به حوزه تولید بازی های ویدئویی کارشناسان بازی ساز کارگاه آزاد بازی سازی، را در حاشیه این نمایشگاه برپا خواهند کرد.

یکی دیگر از اقدامات بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بیست و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در حاشیه این نمایشگاه انجام خواهد شد برگزاری یک نشست با موضوع نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای است. این نشست به منظور آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها با رده بندی سنی بازی های رایانه ای و امنیت و سلامت کودکان و نوجوانان در استفاده از بازی های رایانه ای برگزار خواهد شد.

بیست و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از 11 تا 15 مرداد ماه سال جاری در شهر همدان برگزار می شود و بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای اولین بار در این جشنواره شرکت می کند.