جشن موفقیت نظام  ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA در رده بندی 500 بازی رایانه ای

با حضورمهندس محمد رضا جعفری جلوه معاون امورسینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن نظام ملی رده‌بندی سنی بازی های رایانه ای برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه‌‌ای، در این جشن‌که روز چهارشنبه 20 خرداد ماه برگزار شد. مهندس جعفری جلوه به همراه‌ جواد علیمردانی مدیرکل اداره همکاری های‌سمعی بصری معاونت سینمایی، بهمن حبشی مدیرکل امور جشنواره ها و مجامع سینمایی، مهدی مسعود شاهی مشاور معاونت در امور ساختارها و تشکیلات سینمایی و حمید دیبایی مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی از نزدیک با فعالیت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای آشنا شدند.

مهندس جعفری جلوه طی این دیدار فعالیت های سازمان نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای را به صورت دقیق و از نزدیک ارزیابی کرد و تحقق چنین امری را یکی از دست آوردهای مهم معاونت سینمایی در این دوره برشمرد و ابراز امیدواری‌کرد با تلاش پژوهشگران و مجریان، این طرح بتواند خدمات گسترده ای را به خانواده ها ارائه کند.

معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعامل این بنیاد با اداره کل همکاری های سمعی و بصری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و خواستار توجه بیشتر سازمان ها و نهادها به این هنر- صنعت- رسانه شد.

در پایان این دیدار صمیمی معاون امور سینمایی و مدیران معاونت از نزدیک روند اجرایی سازمان نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای را مشاهده کردند.

نظام ملی رده بندی بازی های رایانه ای طی شش‌ماه کار پژوهشی توسط 20 کارشناس روانشناس، جامعه شناس و متخصصین امور مذهبی 7 دی ماه سال گذشته رونمایی شد و از ابتدای سال جاری با راه اندازی سازمان نظام ملی‌رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌(ESRA) آغاز به کارکرده که

تا کنون رده بندی سنی بیش از 500 بازی در این سازمان مشخص شده.یادآوری می شود ایران تنها کشور مسلمان است که به جمع کشورهای دارنده این نظام پیوسته است.