افتتاح نخستین سامانه اطلاع رسانی پیام کوتاه بازیهای رایانه ای
محمد بیطرف " قائم مقام این بنیاد در تشریح فعالیتهای این سامانه ، گفت: این نخستین سامانه اطلاع رسانی پیام کوتاه در حوزه بازیهای رایانه ای است که همزمان با رونمایی نظام ملی رده‌بندی سنی بازیهای رایانه ای افتتاح شده است.

وی هدف از راه اندازی این سامانه را برای رفع  نگرانی‌های خانواده ها در زمینه اطلاع رسانی بازیهای موجود در بازار و همچنین دریافت اطلاعات دقیق و به روزعنوان کرد .

بیطرف توضیح داد: فاز نخست این طرح عبارتست از ارسال نام بازی توسط مخاطب و دریافت پاسخ از سیستم در زمینه مجاز یا غیر مجاز بودن  بازی مورد نظر و درفاز دوم، این سامانه می‌تواند با دریافت نام بازی مورد نظر از سوی مخاطب، اطلاعات دقیقی از بازی مورد نظر کار بر شامل : نام دقیق بازی، رده بندی سنی بازی در نظام رده بندی ESRA، محتوای موجود در بازی و اطلاعات دیگری را توسط پیامک به مخاطب ارسال کند.


قائم مقام بنیاد ملی بازیهای رایانه ای حمایت از حقوق شرکت های مجاز تکثیر و توزیع بازیهای رایانه ای را از مزایای دیگر این سامانه دانست و افزود: در فاز سوم این سامانه، کسب اطلاع از اصلی بودن نسخه بازی پیش بینی شده است و خریدار می تواند با ارسال شماره سریال مندرج بر روی هولوگرام بسته بندی بازی به سامانه، پاسخ این سامانه را نسبت به اصلی بودن نسخه بازی دریافت کند