جایگزینی تولیدات ایرانی در عرصه گیم، سلامت خانواده را تضعیف می‌کند

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت که بازی های رایانه ای می تواند امکان تحرک بیشتر برای نسل جوان را فراهم کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «یحیی گل محمدی» در خصوص بازی ها رایانه ای، گفت: این بازی ها امروزه نه تنها مورد علاقه جوانان است بلکه میانسالان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: معتقدم علاقه مندان با الگو سازی گاهی اوقات هنگام استفاده از این بازی ها خود را جای الگو هایشان قرار می دهند و به شدت از این بازی ها لذت می برند.
سرمربی فصل گذشته پرسپولیس، گفت:  بازی های رایانه ای هرچه به تحرک مخاطبان کمک کند و فضایی حقیقی را برای کاربران ترسیم شود،  علاقه مندان بیشتری را خواهد داشت.
وی در رابطه با بازی های ایرانی، یادآور شد: جای خوشحالی دارد که متخصصان ما بازی های ایرانی تولید می کنند زیرا بعضی از بازی ها وارداتی به هیچ عنوان برای کودکان مناسب نیست وبه ترویج خشونت منجر می شود.
وی تاکید کرد: خانواده با توجه به اهمیت بازی سازان ایرانی بر مساله اخلاق می توانند این تولیدات را با خیالی راحت تر برای فرزندان خود تهیه کنند.
گل محمدی با تقدیر از برگزاری نمایشگاه های بازی های رایانه ای، افزود: این اقدام بسیار به شناخته شدن تولیدات داخلی کمک می کند و مردم می توانند بازی های مورد نیاز خود را تهیه و بسیاری از مشکلات نیز رخ ندهد.
وی همچنین به ضرورت استفاده از تجربیات بازی سازان خارجی،در زمینه استاندارد سازی صنعت گیم اشاره کرد و گفت: هر رویکردی که سبب پیشرفت بازی های ایرانی شود مفید است ، معتقدم این روند به واقعی تر شدن بازی های ایرانی که اهمیت زیادی برای علاقه مندان دارد، کمک می کند.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.